Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB

Specificaties 5TB • 2.5" HDD (SATA-600) • 5.400rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB Review

LEX63 26 maart 2018, laatste update op 19 december 2018, 1.108 views Product gekocht

Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB

Grote opslagcapaciteit, snel, goed in rubberschuim monteren anders niet echt stil

Pluspunten

• Grote opslagcapaciteit
  • leuke prijs.
  • Snel 133,6 MB/s

Minpunten

• Geen

maart 2018 heb ik een nieuwe notebook gekocht met standaard een 1TB HDD. Hmmm anno 2018 is dat niet echt veel meer.

Ik kocht een Seagate Backup Plus Portable Drive ST5000LM000 in zit gemonteerd**. De behuizing is simpel open te maken en na het verwijderen van de aluminium tape en de USB/SATA print kan de harddisk worden gebruikt.

Op moment van aankoop koste hij €140,- ik zie dat de prijs inmiddels is gezakt naar €135,- en dat in 8 dagen.

LET OP deze harddisk is 15mm dik en zal in de meeste notebooks niet passen.

Voor mijn notebook was het een gok of de ST5000LM000 wel paste.

Ben tot nu toe zeer tevreden met deze harddisk.

Kan ieder deze harddisk aanbevelen.

Heb jij ook een Seagate Barracuda Compute 2,5", 5TB?

Misschien mijn review over de externe versie 5TB eens lezen. Wie denkt dat hij deze 5TB ooit volkrijgt zonder fatal errors en een hoop miserie droomt. De schijf word bovendien behoorlijk warm, Seagate is dus volgens mij nog steeds onbetrouwbaar.
Waar staat jouw review dan?
Ik had deze al vermeld hier nogmaals

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 10 april 2019 21:27]

Hij zit nu vanaf april in mijn nieuwe notebook, ben er zeer tevreden over, geen enkel probleem. Ik weet niet of het over pressies hetzelfde type gaat de ST5000LM000-2AN170

Hij staat al behoorlijk vol 60% in ben nog geen bestand kwijtgeraakt. Mijn computer staat 16 uur per dag aan soms 24 uur per dag. Temperatuur 35 tot 45 graden deze zomer. Hij word gekoeld door de ventilatie van mijn notebook zelf.

Misschien heb je een maandag ochtend product.

Seagate had in het verleden een slechte reputatie, de laatste jaren gaat het juist de goede kant op met het bedrijf. Ik heb diverse harddisks van Seagate geen enkel probleem "tot nu toe"

Garantie werk lijkt mij. Dacht dat er 3 jaar garantie op zat.

Lex

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 19 december 2018 13:30]