XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e,2x DVI), PVT43GNDD7 Review

Mr.Glyceron 26 december 2005, 2.167 views

XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e,2x DVI), PVT43GNDD7

Pluspunten

• Snelle core
  • Snelle memory
  • Goed overclockbaar
  • Draait alle games op hoge resolutie met hoge instellingen zonder problemen!

Minpunten

• De cooler maakt een gigantische herrie. Soms denk je dat je PC van de grond komt, en air-borne gaat!

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Aankoop:

Het was tijd dat ik mijn Club 3D 9600XT maar eens ging vervangen.
Ben het internet opgegaan, en zag als beste kwaliteits-prijsverhouding de XFX 6600GT.
Aardig wat reviews erover gelezen, en hij kwam zeer goed uit de bus.
Dit was de reden tot mijn aankoop.

De kaart in huis:
Eindelijk .. daar kwam hij aan. Mijn nieuwe XFX 6600GT. Er zat een mooie doos omheen, met leuke beschrijvingen erop!
Bijvoorbeeld:

- Class R.
Materials Causing Extended Gameplay and Long Term Effects Including Extreme Graphic Standards.

- Class F.
Dangerously Reactive Material Causing you to Spontaneously Scream XFX Rules.

- Class E.
Contents are Contagious and May Cause Infections GAming Experience to Spread to Others.

En zo stonden er nog een paar op. Hier moest ik wel om lachen.

Verder zat alles netjes verpakt, en zat alles erbij!

De installatie:
Dit ging zeer makkelijk. Hij zat zo in het PCI-E slot.
En dan het grote moment, de PC opstarten. Ik drukte op het Aan/Uit knopje, en de PC starte. Ik hoorde een rare cooling geluid. Dit bleek de koeler die erop te zitten. Hij maakt elke keer bij een koude start vage krasgeluiden. Ik heb de oorzaak niet kunnen vinden. Als hij even bezig is, neemt dit vage geluid af, en word het sterk minder. Maar hij maakt nog aardig wat geluid. Dit is wat jammer.
Maargoed, tijd voor de drivers.
Er zaten de 77.77 NVIDIA drivers bij. Deze heb ik maar niet geinstalleerd, want ik wil altijd de nieuwste drivers hebben. Heb dus de 81.95 drivers gedownload. Toen deze erop zaten, was het tijd om deze kaart eens te testen.

De test:
De test doen we natuurlijk in 3DMark 05.
Met de standaard snelheden (500/1000MHz) haalde ik rond de 3600 3DMarks.
Ik wou graag de 4000 bereiken, dus dat betekend overclocken.
Zonder voltmod haalde ik de 550/1100Mhz.
Door er 0,1v extra op te zetten, haalde ik een merkwaardige 436/1401MHz zonder artifacts.
En ja hoor, we braken de 4000. We kwamen uit de 4192 punten! Dat is zeker netjes voor deze kaart!
Tijd om dit ding eens te testen in Battlefield 2.

De instellingen:
Resolutie = 1024x768
Instellingen = Alles Hoog
AA = x4

Om hem eens flik op zijn kop te geven, gingen we naar Strike at Karkand met 64 spelers.
Even de command invoeren in de console voor de FPS, en ik was onder de indruk van mijn aantal FPS.
Normaal rondhuppelen: 70 ~ 100 FPS
Normaal schietgevecht: 50 ~ 60 FPS
Zwaart schietgevecht met tanks, heli's, smokes etc: 35 ~ 50 FPS

Dit is toch zeer netjes! Het spel ziet er ook nog eens mooi uit op deze resolutie.
Ik wist er zeker van, dat we nog een stapje hoger konden met de resolutie.

De instellingen:
Resolutie = 1280x1204
Instellingen = Alles Hoog
AA = x4

Normaal rondhuppelen: 55 ~ 65 FPS
Normaal schietgevecht: 40 ~ 55 FPS
Zwaart schietgevecht met tanks, heli's, smokes etc: 30 ~ 40 FPS.

Dit is nog zeker te spelen! Het spel ziet er nog mooier uit, en loopt nog als een beestje.
Op 1600x1200 werd dit spel helaas onspeelbaar op deze instellingen.
Haalde rond de 30 FPS met gewoon rondhuppelen, en ik gevechten kwam ik rond de 19 FPS. Maargoed, 1280x1204 is ook mooi!
Nu kan ik eindelijk mijn favoriete spelletje eens op hoge instelligen spelen, zonder gestotter enz.

Conclusie:
Dit is een pracht van een kaartje, en hij kost bijna niks. Hij heeft me 150 euro gekost, en ben zeer blij met wat ik ermee kan!
Draait alle spelletjes zonder problemen op 1024x768 en ook nog op 1280x1024.
Ik ben ook nog van plan om 2 van deze kaarten in SLI modus te zetten. Maar dit doe ik pas als deze kaart de spelletjes niet goed meer kan heben!

Heb jij ook een XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e,2x DVI), PVT43GNDD7?

Met Rivatuner kan je heel handig de fanspeeds regelen.

Daarvoor kan je even de handleiding van rivatuner raadplegen. In 2D maakt een XFX 6600GT bij mijn neefje heel weinig geluid, omdat die op 20% van zijn fansnelheid draait. In 3D games kan je zo instellen dat die automatisch harder gaat draaien.
Ik zag dit gisteren ook al staan idd.
Als je gewoon in Windows bezig bent, staat hij op 2D modus.
Daar draait mijn fan op 75%.
En zodra ik iets van bijv Battlefield 2 opstart, gaat ie zo harder draaien.
Dat is wel relaxed .. want nu kan ik nog beter slapen .. met de pc aan :P
Ook ik heb de Geforce 6600 GT aangeschaft en de games zijn een grafische verademing. Nog één vraag waar iemand hier misschien een antwoord op heeft.

Op m'n Desktop heb ik nu het fenomeen dat alle items niet alleen onderstreept zijn als Internet-links (ik heb de één-klik-optie geactiveerd), maar elke link heeft nu ook een blauwe achtergrond. Is niet onoverkomelijk, maar fraai is anders...

Weet iemand hoe ik hier vanaf kom? Zal wel een of andere vage instelling in XP zijn...
Dit zit idd in Windows.
Waar weet ik niet precies .. maar vraag het ff op het forum .. en hun kunnen je wel verder helpen!
Heb de oorzaak gevonden. Zat in het feit dat ik een jpg als Desktop-achtergrond had (hoewel m'n vorige videokaart daar blijkbaar geen probleem mee had). Heb het plaatje even omgezet naar bmp en nu is het fenomeen verdwenen.
aahhh leuk dat iemand ff een review hierover schrijft :) Was em net van plan om hem aan te schaffen. Nu wete ik wat meer over deze kaart. Dank je wel iig
Ikzelf heb deze kaart ook, maar ik heb direct bij aanschaf een Zalman koeler bijbesteld. Deze is prima te installeren op deze kaart en op 7 volt (kan ook 5 volt zijn) wordt het kaartje netjes onder de 45 graden gehouden. Ook van lawaai heb ik nu geen last, ook voor jou een aanrader!
@boukeh:
Ik zit er ook al aan te denken.
Maar ik weet of ik dan ruimte overhoud, om er nog een 2e 6600GT erbij te zetten in SLI modus.
Maar eens gaan informeren bij de computerboer!

@LilWiz:
Het is echt een topkaartje voor zijn geld! Hij kan voorlopig nog makkelijk mee!
Hij is echt goed over te clocken! Echt monster dingetje!
@Mr.Glyceron

Ja mijn bedoeling was ook...niet al teveel geld voor videokaart uitgeven aangezien ik toch niet heel vaak de nieuwste games op de hoogste resolutie speel. Maar met deze kaart kan je alle kanten nog uit naar mijn mening.

Iemand ervaring met NV Silencer 6 Rev.2?
Ik heb hem ook.

Prima kaart

Geen problemen met geluid van koeling, ook niet bij extreem belasten
mooie survey

eff misschien domme vraag:P
met welk programmatje kan ik zien hoeveel fps ik haal :Z