Logitech H330 Review

catbread 27 februari 2010, 1.115 views

Logitech H330

Pluspunten

• USB aansluiting, Plug-and-play, comfort, opnamekwaliteit

Minpunten

• Geluidsweergave

Opnamekwaliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een stevige en simpele headset, voor een redelijke prijs. Ik wilde er niet teveel geld aan uit geven, maar ik wilde wel een duurzaam product in handen krijgen. Ik kwam redelijk snel uit bij het, in mijn ogen, fijne merk Logitech.

'Clear and simple' staat op de verpakking. Ik heb hem gekocht voor pc gaming maar hij is meer geschikt voor internetgesprekken. Dit blijkt o.a. uit het feit dat het een USB aansluiting heeft en plug-and-play is. Het gemak van plug-and-play is dat je geen software nodig hebt, waardoor je gelijk aan de slag kunt.
Windows Live Messenger en Steam herkennen de headset gelijk en je hoeft enkel in Configuratiescherm of in het programma zelf de instellingen aan te passen. Je bent altijd goed verstaanbaar.

De geluidsweergave valt daarentegen wel ietwat tegen bij gamen. Het doet wat het moet doen, maar wil je elke voetstap kunnen horen dan zul je verder moeten zoeken. Daarom stel ik bij Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten in om enkel geluid op te nemen met mijn headset, en dat ik geluid gewoon afspeel met mijn pc speakers.

De headset zit prima en is verstelbaar. Je houd de koptelefoon tegen/op je oor waardoor je, in tegenstelling tot een gesloten koptelefoon, geen last krijgt van zere oren. De ervaring verschilt natuurlijk per persoon, maar deze headset zit voor mij licht en comfortabel. Al oogt de headset breekbaar en plastic-achtig, toch is hij aardig stevig en heb ik nog geen scheurtjes of breuken ontdekt.

Deze H330 is bedoelt en dus perfect voor spraakopname en is gemakkelijk te gebruiken. Je bent niet constant aan het klooien met instellingen, gewoon inpluggen en klaar. De geluidsweergave is niet geweldig maar het kan er mee door. Destijds had ik hem gekocht voor 25,- wat ik aan de prijzige kant vind. Dit wordt wel weer goedgemaakt door het gemak en de betrouwbaarheid.

Heb jij ook een Logitech H330?

Ik heb deze net vanmiddag gekocht, alleen was ik juist op zoek naar een headset met goede microfoon voor spraak. In mijn geval niet voor Skype o.i.d., maar voor Rosetta Stone (=programma om vreemde talen te leren). Waar ik bij andere headsets meestal een te laag volume voor de microfoon heb, is het hier gewoon goed.

Ook heb ik even een radiozender opgezet, en ook dat vond ik niet tegenvallen (al zal de echter audiofiel me wel tegenspreken).

Het zal er dus vanaf hangen waarvoor je je headset wil gebruiken, maar voor mij voldoet 't prima.