QNAP TS-431P2 (1GB ram)

Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP TS-431P2 (1GB ram) Review

bluf98 17 maart 2018, laatste update op 18 maart 2018, 1.092 views Product gekocht

QNAP TS-431P2 (1GB ram)

Fijne vlotte 'budget' NAS voor iedereen die pure NAS eigenschappen belangrijker vindt dan multimedia extra's of extra connectivity. Qua performance doet hij -na eenvoudige 8GB upgrade- niet onder voor de Intel based NASsen die we hebben. Integendeel.

Pluspunten

• zeer goede RSync, AFP en SAMBA filetransfer rates
  • reageert met 8GB RAM in gebruik lekker snappy onder QTS WUI
  • als pure NAS veel performance voor aantrekkelijke prijs

Minpunten

• eenvoudige plastic behuizing
  • eenvoudige connectivity

Kwaliteit voeding Score: 5
Opvallend goede performance zou naast de al prima 4 core CPU waarschijnlijk ook komen door de eenvoudige upgrade naar 8GB werkgeheugen. Ik heb namelijk niet eerder een NAS2NAS Rsync meegemaakt die aanhoudend tussen de 60-80MB/s door blijft trekken met relatief oude SATA-300 (3Gbps) HD's in Raid5 geinstalleerd aan beide zijden!

Ook deze QNAP draait het zeer goede en uitgebreide QTS OS met lifetime upgrades en App Store, daarom merk ik in de praktijk niet dat dit een 'budget' NAS is.

Omdat we daarnaast alle functies van onze NASsen via het netwerk gebruiken (incl. (U)HD videostreaming), hebben we aan 1x1Gbps poort al genoeg...

Heb jij ook een QNAP TS-431P2 (1GB ram)?