Corsair RM750x (2018) Zwart

Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair RM750x (2018) Zwart Review

stargamer112 16 maart 2018, laatste update op 16 maart 2018, 882 views Product gekocht

Corsair RM750x (2018) Zwart

Zeer goede bouwkwaliteit, voelt stevig en zwaar aan (misschien een minpunt voor mensen met mobiele cases). Heeft mooie gebundeld gesleevede zwarte kabels. Fan gaat pas aan voorbij de 50% load en zelfs dan niet boven andere koeling uit te horen. Andere aansluitingssamenstelling, maar verder volledig identiek aan de RM750x 2015.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Zeer stille fan
  • Modulair
  • Verscheidene beveiligingen
  • 80+ GOLD

Minpunten

• Bij te lage load hoor je een soort van zacht overwattage gezoem. (vooral in slaapstand etc)
  • Kabels niet ''helemaal'' modulair, omdat je bijvoorbeeld gebundelde SATA en PCIE kabels niet kan scheiden.

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 5
Koelvermogen Score: 5
PRO
  • Zeer goede bouwkwaliteit, voelt stevig en zwaar aan (misschien een minpunt voor mensen met mobiele cases).
  • Heeft mooie gebundeld gesleevede zwarte kabels.
  • Fan gaat pas aan voorbij de 50% load en zelfs dan niet boven andere koeling uit te horen.
  • 80+ GOLD Certified!
  • Modernere aansluitingssamenstelling.
  • Verscheidene spanningsbeveiligingen
CON
  • Bij zeer lage load kan een soort van overwattage gezoem gehoord worden bijvoorbeeld in slaapstand, zelfs als je de knop uitzet kan je het horen; je moet de stekker er volledig uittrekken, wil je het stoppen. Als tegenhanger kan je het wel alleen horen als je je oor er dicht bij houdt.
  • Kabels niet VOLLEDIG modulair, dus gebundelde SATA-kabels en PCIE-kabels zijn niet uit elkaar te halen als je bijvoorbeeld maar 1 of 2 SATA-devices hebt i.p.v de 3 aansluitingen op de kabel.
Uiteraard wat prijziger dan een non 80+ voeding of van andere merken, maar het is kwaliteit. Wel op dit moment zelfs goedkoper dan de RM750x 2015 variant die toch al wat ouder is. Ik zeg: doen!

Heb jij ook een Corsair RM750x (2018) Zwart?

Meer advertenties

Ik hoop dat je begrijpt dat dat niet de betekenis van modulaire kabels is. Het leveren van 4 single sata kabels is veel onpraktischer dan 1 quad sata cable. Waarom 2 kabels voor je pc trekken als het er ook 1 kan zijn voor 2 drives (wat gemiddeld is voor een consumenten pc) ? :S

Het nut van het scheiden van PCIe kabels zie ik ook niet in. Op deze manier heb je 1 kabel die compatible is met 1x 6pin, 1x 8pin, 8+6pin en 8+8pin zonder dat je daarvoor extra kabels hoeft te leveren en belangrijker: Zodat je geen twee kabels hoeft te trekken naar je GPU.

Het gaat bij Corsair natuurlijk ook gewoon om productiekosten, dus tenzij je wil dat deze voeding nog duurder wordt en daardoor oncompetitief in prijs, lijkt losse of dual sata cables en single PCIe cables me een raar iets om te willen.
De betekenis van modulariteit is dat er veel mogelijkheden zijn en er flexibiliteit is om een gebruiker (zoals ik) de makkelijkst mogelijke manier te bieden om iets te doen hoe ik het zou willen. Zo ook modulaire kabels die of vanuit de voeding modulair kunnen zijn, of onderling bij scheidingen.

Als jij er vanuit gaat dat modulaire kabels alleen betekend dat er vanuit de voeding zelf flexibiliteit is om de kabels aan te sluiten die ik nodig heb, heb je het mis.

Verder maakt het mij niks uit of het bij Corsair om productiekosten gaat. Ik geef een review op basis van de prijs, de prestaties en de kwaliteit hoe ik dat wil. Stel je koopt een mobiel met een 4 megapixel camera voor 100 euro, en in de review geef je aan dat de camera wel beter kon, is dat uiteindelijk aan de fabrikant om daar iets mee te doen.

Verder ben ik gewoon lovend over dit product, maar alles kan beter.

[Reactie gewijzigd door stargamer112 op 29 maart 2018 16:15]