Fossil Q Explorist FTW4001 Grijs (Grijs)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Q Explorist FTW4001 Grijs (Grijs) Review

Johanson16 15 maart 2018, 348 views Product gekocht

Fossil Q Explorist FTW4001 Grijs (Grijs)

Een smartwatch die er goed uitziet en ook goed werkt. Na een week gebruik heb ik de Fossil echter retour gestuurd omdat de batterij bij mij geen lange dag mee gaat. Hoe goed het product ook is, als het om 22:00 uitvalt heb ik er weinig aan.

Pluspunten

• Design
  • Scherm
  • Android Wear

Minpunten

• Batterij
  • Geen NFC
  • Laadt traag

Voor een smartwatch vind ik € 300,- een goede prijs, het is zeker niet goedkoop maar er zijn ook zeker (veel) duurdere modellen te vinden.
Featureset
Deze smartwatch werkt vooral goed als conventioneel horloge met daarop notificaties die op je telefoon binnenkomen. Een hartslagmeter en NFC ontbreken bijvoorbeeld waardoor deze Fossil enigszins gelimiteerd is in features.
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is in vergelijking met andere smartwatches goed te noemen. Ik vind persoonlijk echter dat de resolutie nog iets hoger mocht zijn.
Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit van de kast is erg goed, de stalen band piept iets (alleen in extreme gevallen) maar is verder ook van goede kwaliteit.
Ergonomie
Het horloge zit lekker maar is wel wat zwaar. Één groot minpunt voor mij is dat de kroon vrij gemakkelijk ingedrukt wordt, heb een aantal keer meegemaakt dat ik deze per ongeluk indrukte terwijl ik op een bureau leunde.
Accuduur
De reden dat ik mijn Fossil na een week terug gestuurd heb. De eerste dagen gaat het toestel natuurlijk snel leeg doordat je er nog veel mee knoeit. Toen de nieuwigheid weg was en ik helemaal niet meer met het apparaat 'knoeide' haalde ik het eind van een lange dag ook niet. Rond 21:00 - 23:00 uur was de batterij elke dag helemaal leeg. Opladen gaat bovendien erg traag waardoor even snel bijladen niet goed mogelijk is. Mocht ik weer een smartwatch aanschaffen dan zou deze zeker dubbel zo lang op een lading mee moeten gaan voordat ik het zou overwegen.
Compatabiliteit
Android Wear + Google Pixel 2 _/-\o_

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4001 Grijs (Grijs)?