Sandisk Extreme Go USB 3.1 64GB Zwart

Specificaties 64GB USB-stick (€0,265 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Extreme Go USB 3.1 64GB Zwart Review

playon1955 13 maart 2018, laatste update op 27 mei 2019, 253 views Product gekocht

Sandisk Extreme Go USB 3.1 64GB Zwart

DIt is mijn derde USB 3.0/3.1 USB stick. DIt keer worden er echt spectaculaire snelheden gehaald. Heel wat zoek en speurwerk verricht en dit keer niet teleurgesteld.

Pluspunten

• Snelheid
  • Vormgeving

Minpunten

• Groot

In 2016 begonnen mijn eerste USB 3.0 stick (Sandisk Ultra) gekocht. Hoezo snel??? Niet veel sneller dan een kwalitatief goede USB 2.0 stick. Kortom ik verwachte veel meer.
Begin 2018 een Sandisk Ultra Fit 64GB aangeschaft die wel wat sneller was, maar me nog steeds niet kon bekoren. Na wat speurwerk nu deze Sandisk Extreme Go aangeschaft, die onderdoet voor zijn voorganger, maar nu toch 4 X zo snel is dan een goede USB 2.0 stick.
Ik haalde bij het kopiëren van een 4GB iso file gemiddeld 70mb/s. Dat schiet wat beter op dan mijn eerste Sandisk USB 3.0 sticks. Misleidend al die verschillende namen en modellen. Als ik 30GB aan grote betanden kopieer scheelt het enorm als dit 5 keer zo snel kan worden afgehandeld. Een winst van25 minuten vind ik substantieel.

Inmiddels zijn grotere en snellere broertje aangeschaft. De Sandisk Extreme Pro 128GB. Bij het uitproberen kwam ik er achter dat de instellingen van mijn PC niet op orde waren. Het kopieren van een groot videobestand lukte niet in de beloofde 15 seconden. Na veel zoekwerk de instellingen goed gekregen.

De Extreme Go zet met een snelheid van gemiddeld 120mb/s een video file weg naar de stick en bij de extreme go lukt het zelfs met met gemiddeld 260mb/s.

Je hebt een state of the art machine nodig op de beloofde snelheden te kunnen realiseren.

Heb jij ook een Sandisk Extreme Go USB 3.1 64GB Zwart?