Specificaties Actie, Avontuur, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Aliens vs Predator, PC (Windows) Review

Opblaaskaas 27 februari 2010, laatste update op 28 februari 2010, 850 views

Aliens vs Predator, PC (Windows)

Pluspunten

• Originele gameplay met de 3 campaigns
  • Sound effects klinken zeer goed
  • Vette kill moves

Minpunten

• Veel te kort(1-2 uur per campaign)
  • Graphics ogen af en toe een beetje gedateerd
  • Kill moves worden saai

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 3
Ik ga zo slapen dus ik ga geen volle review uit typen.
Ik wil alleen een paar dingen kwijt over dit spel.

Aller eerst vind ik het heel jammer dat er gezegd werd dat elke campaign minimaal 6 uur zou duren wat van zichzelf vrij matig is maarja, er zijn 3 campaigns dus dan heb je al gauw een spel dat net zo lang is als elk ander spel tegenwoordig(wat ik alsnog te kort vind want ik ga niet 60 euro betalen voor 10 uur gameplay).

Anyway, elke campaign(Predator niet helemaal) ben ik doorheen gerend ik minder dan 3 uur, ik had vaak niet eens het idee dat ik al bij het einde was..
Ik ga geen voorbeelden noemen want ik wil niks verklappen over het spel zelf maar dit vond ik toch echt niet kunnen.

Human Campaign; Deze was eigenlijk een soort Doom 3 kloon en was vrij basic, gangetje gangetje met schrik effecten.
Alien Campaign; Ondanks de campaign redelijk was vond ik de movement af en toe te verwarrend, ik snap dat dat half de bedoeling is maar de momenten waarin ik per ongeluk frontaal tegen een soldaat aan liep is iets te vaak overkomen.
Predator Campaign; Ik moet eerlijk zijn ik heb deze niet helemaal uitgespeeld maar dat had mede te maken met de motivatie die ik nog over had nadat ik beide andere campaigns had gecleared in minder dan 2 uur per stuk.

Over de Multiplayer heb ik niet zoveel te vertellen want ik ben er geen fan van dus daar pas ik op.

Als laatste wil ik wel zeggen dat het een leuk spel was maar er ontbreekt iets teveel waardoor het het geld eigenlijk niet waard was.

• XFX GeForce 285 GTX
  • Intel Core 2 Duo E8400
  • 4GB RAM
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Aliens vs Predator, PC (Windows)?

Reviews door de redactie

Ik ben het helemaal met je eens, de game is veel te kort voor de prijs. Zelf heb ik 'm bij CDWow besteld, want dat scheelt een paar centen :)

Prettig is wel dat je na elke missie kun kiezen of je wilt doorgaan met dezelfde character, of dat je de switch maakt naar de campaign van een van de andere species.
Na een paar minuten begon ik het bewegen met de alien overigens zeer irritant te vinden, ik had de overgangen tussen lopen op verschillende oppervlaktes op auto gezet en dat werd me wat te wild :P

Maar ik vind de kill moves en alle andere interactie, waarbij je de E-knop even ingedrukt moet houden, behoorlijk storend. Het geeft op sommige momenten wel een leuk filmachtig gevoel, maar het haalt de snelheid uit de game, aangezien je moet wachten tot de animatie is afgelopen voordat je weer tot actie kunt overgaan. Misschien dat ze hier tijd mee wilden winnen!

Verder vind ik de game nogal zwaar. Mijn pc (PhII 955, 4GB, 4870) had er de grootste moeite mee en ik moest behoorlijk inleveren in eye candy en afwijken van m'n standaard 1080p reso.
Ja die Kill moves zijn heel leuk en aardig maar ze duren inderdaad best lang en worden uiteindelijk heel erg repetitief.

Ook veel interactie met de E knop moest op een bepaalde plek, je moest vaak precies achter iemand staan, niet te ver weg en niet te dichtbij, heel vervelend.

+ Ik ergerde me er ook heel erg aan in de Alien Campaign dat lampen soms stuk konden, in level 1 of 2 heb je van die Glow sticks die kapot kunnen en dan kom je in level 3 en dan zijn ze ineens statisch..
Misschien had je tussen de campaigns door even wat anders moeten gaan doen?! :P

Jammer als het echt zo is als jij zegt.

En heb je er doorheen gerend op easy of op de hoogste moeilijkheidsgraad? :P
Als je kijkt naar hoeveel spellen er dit jaar zijn uitgekomen die verreweg te kort waren snap je misschien dat ik niet een pauze wou houden tussen elke campaign. :)

En ik heb het gespeeld op Normal, wat ik meestal doe.
ik heb de multiplay demo even gespeeld en ik moet zeggen dat ik het wel heel leuk vond, wel heeeeeeeeel anders als avp classic maar toch erg speelbaar, wel het idee dat aliens te langzaam lopen en niet ver genoeg springen

en dan die animatie he, in multiplay werkt dat gewoon niet, jevreet zo'n gast op, maar ondertussen dat jij in die animatie zit wordt je door een andere aangevallen en val je dood neer als de animatie afgelopen is

dat vond ik eigenlijk de enige dikke fail die ik tegen kwam, mja wapen oppakken van de grond duurt wat lang

al met al vond ik het leuk, maar de minpunten worden waarschijnlijk erg storend als je het langer als een paar keer speelt
Hoewel een het een review van niets is, moet ik zeggen dat ik hetzelfde gevoel bij de game heb...
Ja ik wou niet per se een reden of een plek zoeken om te zeiken over deze game maar ik heb veel reviews gezien en die noemde vaak niet eens de dingen waarvan ik last had dus vind ik dit heel zonde van het geld en hoop ik dat mensen die dit spel willen kopen even 2x nadenken of 6 uur gameplay de prijs wel waard is.