GigaByte GA-7DXR, AMD 761 (Sound, Raid) Review

AtlonXP1800 19 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 225 views

GigaByte GA-7DXR, AMD 761 (Sound, Raid)

Pluspunten

• veel features
  • stabiel bord
  • goede ondersteuning

Minpunten

• raid aan/uit via jumper

Layout Score: 4
Prima moederbord. Ik gebruik dit bord al ongeveer 2 jaar en heb er nooit echte problemen mee gehad.
Drivers en bios updates zijn prima te downloaden. Het bord draait stabiel, en blijft zelfs bij zeer hoge processor temperaturen prima draaien.
De chipset cooler heb ik na ongeveer een jaar vervangen door een zalman passieve cooler, omdat de draaiende cooler vol met stof kwam te zitten.
Het enige nadeel van dit bord vind ik dat de onboard raid controller via een jumer aangezet moet worden, het zou makkelijker zijn om dit softwarematig via de bios te doen.
Een ander nadeel is dat het bord inmiddels qua featurtes enigsinds is ingehaald door de "modernere" moederborden. Onderdelen als s-ata en usb 2.0 zijn niet te vinden op dit bord (omdat ze gewoon nog niet bestonden toen het bord nieuw was)

Heb jij ook een GigaByte GA-7DXR, AMD 761 (Sound, Raid)?