HP ProBook 430 G1 (H0V13EA) - Reviews

Specificaties 13,3" • 1366x768 (WXGA Wide) • 500GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

HP ProBook 430 G1 (H0V13EA) Review

semvheuvelen 13 maart 2018, laatste update op 12 juni 2018, 209 views Product gekocht

HP ProBook 430 G1 (H0V13EA)

goede laptop zelfs in 2018

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • vingerprint scanner
  • refurbished een nette prijs voor een prima laptop
  • Batterij goed

Minpunten

• netwerkkaart zwakjes maar voldoende
  • speakers gaan heel zacht

Ik heb de laptop gekregen en hij presteerd toppie. Goed genoeg voor de ict opleiding.
Goede batterij, onderdelen zijn makkelijk te vervangen, betrouwbaar en vlot.
goed totaal plaatje voor een goede prijs deze is het zeker waard om nog te kopen in 2018

Edit: Vmware gaat wel maar je moet dus echt een ssd kopen aan de laptop licht het dus niet. Bleek dat de hdd die erin zat verrot was. Ik had hem namelijk gekocht als refurbished laptop.

Heb jij ook een HP ProBook 430 G1 (H0V13EA)?

Beetje raar dat je in je review aangeeft dat VMware niet draait, terwijl dit wel kan. Hyper-V draait hier ook op, dus VMware zal echt geen probleem zijn. Lijkt mij handig om dat weg te halen, want je kan een product niet afbranden op een punt waar je zelf tijd en energie in moet steken.
Ik heb zelf zijn grotere broer, de 470, en dat draait prima virtuele machines, bottleneck is de max hoeveelheid geheugen. Maar een paar machines is geen probleem.
Deze laptop draait prima VMware, je kunt er zelfs ESXi op draaien als je wilt. Waarschijnlijk heb je VT-x niet aanstaan in de BIOS. En dat is geen producteigenschap ;)
Toch proef ik enige gewenning in de review en de reacties.
De DDR3 4 Gb werkgeheugen is best wat te weinig, een WXGAscherm is niet zo scherp en een ouderwetse HDD kan niet sneller... Deze laptop is niet voor niets sinds juli 2015 niet meer te koop.
Het werkt allemaal prima hoor, maar ga eens achter een UHD laptop zitten met een SSD ... er gaat opeens heel snel ;) een wereld voor je open...
Dan praat je wel over laptops met een ander budget, geheugen en opslag kan je gelukkig nog uitbreiden. Het scherm blijft inderdaad voor hedendaagse standaarden wat karig, maar daarvoor hoef je geen dingen in je review te zetten die niet waar zijn.
Valt wel mee hoor, in deze (HP 430) prijsklasse van rond de 800 heb je hele leuke toppertjes
Vooral de 14 inch Full HD modelletjes met 256Gb SSD. 8Gb DDR4, en Quad Core Ci5-8250U ...
Tsja daar beginnen de prijzen vanaf 700 euro, en de laptop van de review was 4 jaar geleden 700 euro. En nu nog geen 300 euro. Dus de modellen die jij laat zien, zijn meer dan het dubbele dan waar deze review over gaat. En daarbij betaal je voor een zakelijke laptop net iets meer dan een consumenten laptop, daarvoor krijg je meestal wel een iets betere bouwkwaliteit en kan je beter bij opslag/geheugen etc komen.
Ik heb zelf vmware geprobeerd met de docent erbij om het helemaal te installeren maareen vm met windows 10 draait ie niet helemaal lekker veel lag word al gouw gedwongen een ssd te kopen en daar kijk ik niet helemaal naar uit omdat ik dan lekker duur aan moet. Ik heb ook een toshiba gehad met een intel i5 4200m zowat hetzelfde dus en die draait ech niet normaal een vm constant vastlopers als het niet de laptop zelf is dan loopt de vm wel weer vast.

[Reactie gewijzigd door semvheuvelen op 15 maart 2018 07:01]