Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P8 Lite (2017) Zwart Review

semvheuvelen 13 maart 2018, laatste update op 13 maart 2018, 141 views Product gekocht

Huawei P8 Lite (2017) Zwart

Mooi toestel voor 180euro maar geen aanrader. Zelfs de p9 lite presteerd nog beter. Hardware is goed maar presteerd matig in de praktijk

Pluspunten

• Goede camera
  • Top batterij
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Word al gouw heel traag met veel lag
  • Houd heel weinig geheugen over door emui
  • Emui super slecht geoptimaliseerd
  • bekrast snel

De reden dat ik overall heel weinig sterren geef is omdat er beter te krijgen is.
Het toestel presteerd in alles heel goed behalve de snelheid. De slecht geoptimaliseerde emui software vertraagt dit toestel heel erg. Ik wil niet heel emui gaan afzeiken want het werkt super fijn en op de huawei p9 lite draait het wel goed zonder teveel lag maar op deze p8 lite is er gewoon iets niet goed in de software en huawei doet er maar niks aan. Stel ik zou dit toestel rooten en andere software op zetten dan zou dit een super snel toestel zijn.

Nou genoeg over de software.
Toen ik het toestel uitpakte vond ik hem heel fijn in de hand liggen.
Het glas achter was het eerst wat me opviel en daar ben ik geen fan van tis zeker een premium gevoel maar het krast als een malle. De vorm is heel fijn omdat ie een beetje hoekig is ligt hij heel fijn in de hand. De batterij is een krachtpatser in een compacte body die zeker 1,5 of 2 dagen mee kan als je niet te vaak op je telefoon zit. Camera is geen wonder maar vond hem beter presteren dan mijn oude galaxy j7 2016. Software heeft standaard de functie nu om een menu knop toe te voegen das ook fijn. en de connectiviteit is ook goed prima gps (niet uitgebreid getest maar deed goed zijn werk met navi) 4g is snel en nooit gezeik met bereik.

Stel je kan dit toestel voor rond de 150 euro krijgen dan is dit zeker een goed toestel maar rond de 200 euro is veel beters te krijgen. Ben je goed met rooten dan is dit toestel helemaal mooi want met andere software weet ik zeker dat dit toestel presteerd als een middenklasse het is alleen zo jammer dat rooten zo moeilijk is bij huawei.

Heb jij ook een Huawei P8 Lite (2017) Zwart?

Ik heb al een tijdje dezelfde telefoon. Hij krast inderdaad als een malle, maar ik herken de traagheid die je omschrijft niet. Ik baal er meer van dat wanneer je tegelijkertijd WiFi en Bluetooth aan hebt, de performance van de WiFi compleet wegzakt (zelfde frequentie/antenne?).
Verder dikke plus hoe vaak ik security updates krijg, patchniveau zit op 1 februari momenteel.
Ik heb deze telefoon gehad, uiteindelijk voor de Motorola G5 plus gekozen omdat deze wel de AptX Bluetooth codec ondersteund (en 5GHz wifi heeft), maar traag vond ik de P8 lite 2017 zeker niet. Vind de Motorola niet sneller aanvoelen.
Ik heb op mijn p8 lite 2017 een custom rom gezet van resurection remix android 7.1 en het werkt echt geweldig geen lagg meer zoveel snelheid het is echt een wereld van verschil. Eindelijk is deze Huawei nu zijn geld waard. Het rooten is opzich best te doen bootloader unlocken gaat makkelijk alleen recovery zoeken is lastig omdat veel links het niet doen. custom rom daar in tegen erop zetten is een makkie het is alleen moeilijk om de goeie twrp te vinden.

[Reactie gewijzigd door semvheuvelen op 26 maart 2018 10:17]

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8