Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart - Reviews

Specificaties 5,5" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart Review

semvheuvelen 13 maart 2018, 200 views Product gekocht

Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart

Goede telefoon. Maar voor het geld kon het beter

Pluspunten

• Makkelijk te rooten
  • Top batterij
  • prima snelheid

Minpunten

• Software is een beetje traag
  • Camera niet bijzonder
  • features matig
  • geen vingerprintscanner

Top toestel maar komt wel het een en ander tekort toen de tijd was de huawei p9 lite de betere keuze geweest qua snelheid,specs en camera. Snelheid is voldoende de processor is een snapdragon 600 series en die presteerd goed het is alleen erg jammer van de 2gb ram opzich is de 2gb ram niet eens het grootste probleem de software zorgt nog wel eens voor een beetje lag. Camera is totaal niet bijzonder schiet mooie plaatjes maar in het donker is hij niet geweldig maar voldoende. De camera heb ik vergeleken met de huawei p9 lite en later de p8 lite 2018 en de huawei's winnen het van de j7. Batterij is echt geweldig houd het super lang vol en met de ultra power saving mode houd hij het heel lang vol. De 6.0 software vond ik eerst echt niks batterij was goed maar de snelheid was niet geweldig aangezien de snap 600 beter kan na de 7.0 update werd het flink verbeterd maar nog steeds niet optimaal.

Later heb ik het toestel geroot dit maakte het toestel nog beter.
Ik heb een debloated versie van de j7 software op het toestel gezet oftewel standaard samsung software zonder bloatware en dit heeft aanzienlijk de batterij, snelheid en geheugen verbeterd. ik heb ik nu veel meer geheugen over van de 16gb. Batterij is ook verbeterd maar vooral de snelheid is nu zeer goed hij is nu sneller dan de huawei p8 lite 2017. Dus kort samen gevat rooten en custom software eropzetten is een aanrader het is voor dit toestel ook vrij makkelijk om te doen en als er wat fout gaat kan je makkelijk via sammobile en odin de originele j7 software weer flashen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart?