Specificaties Draadloze binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

EZVIZ C2C Internet Camera Review

starwars77 12 maart 2018, laatste update op 30 april 2018, 170 views Product gekocht

EZVIZ C2C Internet Camera

Compacte Wifi cloud camera met zeer goede app (iOS).

Pluspunten

• Prettige en snelle app
  • Eenvoudige installatie
  • Voldoende beeldkwaliteit
  • Hoge prijs/prestatieverhouding
  • End to end encryptie
  • IFTTT
  • Erg goede Infrarood op korte afstand
  • zone instelbaar

Minpunten

• Wordt beetje warm
  • Windows 10 applicatie alleen als administrator te draaien

Kwaliteit Score: 5
Ter vervanging van een geretourneerde Sitecom cloud camera (niet lachen, had erg slechte software), overwoog ik een Foscam (via mijn NAS), Arlo, Circle 2 of een Ezviz. Echter is mijn NAS niet echt sterk in streaming maar nog niet afgeschreven dus viel Foscam daarom af. Ik twijfelde in eerste instantie om een bedrade camera te kopen maar er is veel aanbod in cloud wifi camera's. Wel met een stekker, geen accu. Arlo en Circle 2 hebben goede app volgens de appstore en andere reviews.

De Ezviz C2C (Mini O) "by Hikvizion" is het geworden wegens prijs (72,- totaal met geheugenkaart) en gerenommeerde naam Hikvision. Aangenaam verrast! Beeld is prima. Neemt op op een zelf bijgeplaatste MicroSD (16GB) en werkt nu blijkt goed op tragere internetverbindingen (upload bandbreedte op High-Def 720P is 512Kbps-1000Kbps, en kan ook eventueel lager worden ingesteld). De camera neemt op als er iets gebeurt, als er niets gebeurt kun je dit ook niet terugkijken. Het beeld laadt snel (zowel via Wifi als 4G op een iPhone 8 ). Hangt bij mij omgekeerd aan plafond op, de app kun je simpel daarop instellen.

De app voor iOS is erg goed te noemen, veel mogelijkheden en toch eenvoudig in het gebruik. Geeft meldingen op beweging door en kan een "irritant" alarm laten afgaan via de ingebouwde speaker. Goed nachtzicht in kleine ruimte (niet ver, bijvoorbeeld de tuin in laten kijken werkt niet echt bij deze camera). Uitstekende microfoon, kan geluid wel of niet opnemen. Er kunnen 1 of 4 camera's tegelijk bekeken worden. Met Windows applicatie tot 25. Zones instellen is bij deze camera mogelijk (na firmware update sinds vorige week) zodat alleen in een bepaald geselecteerd gebied de alarmering zal afgaan als er beweging wordt gedetecteerd, als de alarmering aangezet wordt, zie je deze optie.

Dagoverzichten: Er is geen automatisch dagoverzicht.

Geofencing werkt alleen via een applet van IFTTT. De IFTTT voor de geofencing heb ik nu naar wens ingesteld, bij de eerste keer installeren was er toevallig een storing aan de kant van Ezviz meldde IFTTT, dit was enkele dagen later opgelost. Prima terugkoppelingen van IFTTT en snel gereageerd door Ezviz.

Op Windows 10 kun je een Ezviz applicatie installeren maar deze werkt niet op 1 pc, ik krijg een foutmelding omdat ik via een useraccount werk. De applicatie moet als administrator gestart worden, beetje vreemd. Ook via Firefox, Chrome en Edge werkt de webinterface niet. Internet Explorer doet dit als enige goed nadat een plugin is geļnstalleerd. Virustotal toch maar even gedraaid op deze plugin en is ok.

Laatste punt: ik heb de end-to-end encryptie aangezet waardoor de over internet verstuurde beelden zijn versleuteld zijn en dus ook op de geheugenkaart. Desondanks werkt het allemaal erg vlot.

Ik heb een C3S aangeschaft voor de bewaking van de buitenruimte. Zeer degelijke bouwkwaliteit en ook eenvoudig te installeren.

Heb jij ook een EZVIZ C2C Internet Camera?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8