1 review

Samsung Earphones Advanced ANC (Zwart) - Reviews

Samsung Earphones Advanced ANC (Zwart) Review

Luckeh 9 maart 2018, 180 views Product gekocht

Samsung Earphones Advanced ANC (Zwart)

Ik vlieg veel en was op zoek naar een in-ear headset met ANC. Deze Samsung was betaalbaar, maar ik had beter kunnen doorsparen voor een betere headset. De dopjes zijn te klein, waardoor ANC niet echt lekker werkt. Het geluid klinkt nogal dof en blikkerig.

Pluspunten

• Stevige kabel
  • Functies werken prima op OP5
  • Werkt ook met een lege batterij

Minpunten

• Oordopjes zijn veel te klein
  • Kabel is wat aan de korte kant
  • Geluidskwaliteit is bwah!

Ik vlieg veel en was op zoek naar een in-ear headset met ANC. Daarnaast moest hij op mijn Android telefoon werken en het liefst ook op mijn zakelijke laptop.
Mijn tip: Spaar even door voor een betere!

Deze Samsung was betaalbaar, net onder de 100 euro aangeschaft via Neerlandsch voormalig online boekwinkel en tegenwoordig Amazone wannabe. Alles komt in een mooi verpakt doosje en een reis-etui is er ook bij. De reis-etui is wel fijn, maar met de oplaadkabel erbij is hij wel aan de korte kant.

De kabel is solide. Niet van het type wat snel in de knoop raakt, maar hij is vrij rigide.
De lengte van de kabel is wel wat aan de korte kant. Vrij kort na de 3.5mm plug zit een battery pack. Ondanks dat het product zelf zwart is, wordt er een witte oplaadkabel (micro-USB) meegeleverd. Jammer.

Dan mijn grootste ergenis, de draagcomfort. Het grootste probleem zijn de dopjes zelf, deze zijn namelijk te klein. De grootste dopjes zijn vergelijkbaar met het M-formaat van Sennheiser. Ze zitten niet comfortabel en sluiten niet goed af. Wat heb je dan aan je ANC? Voor mij was dit na 10minuten al het besluit om het product meer terug te sturen, maar helaas accepteert de verkoper geen retour van in-ear headsets. Ook jammer.

Ik kocht deze in-ear set omdat mijn Sennheiser CX5.00 kabelbreuk begon te vertonen. Deze Sennheiser is dan ook mijn vergelijkingsmateriaal. Het verschil in geluidskwaliteit is behoorlijk. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar wellicht kennen wat nostalgische gebruikers de Winamp equalizer. 10 balkjes waar je aanpassingen kon doen tot +/- 12db. Bedenk dat de linker 4 balkjes op +6DB of meer staan en de rechter 6 balkjes op -6dB staan.
Een andere omschrijving: bedenk dat je buiten de disco naar de muziek staat te luisteren. Misschien een tikkeltje overdreven, maar ik mis behoorlijk wat detail in de headset.

Dan de ANC, wat het selling point moet zijn van deze headset.
Ik heb onlangs een Bose QC 35 mogen proberen en de verwachtingen waren hoog. Afgezien van de lekkage door de te kleine dopjes merk je wel wat dat ANC wat doet. Zodra je hem aanzet zonder de bron aan te zetten, komt er een duidelijke ruis bij. Nu valt die wel tegen de muziek zodra je het volume van iets omhoog schroeft. Effectief lijkt de ANC wel, de monotone brom van de koelkast of de airco worden redelijk weggedrukt. Ben benieuwd naar het resultaat in het vliegtuig.
Ik heb nog geen idee wat batterijduur is, Samsung adverteert met 16 uur batterijduur met ANC aan. We gaan dat uitproberen.

Ik heb het probleem van de te kleine oordopjes opgelost door er L-sized Sennheiser oordoppen op te forceren. De Samsung ring is iets groter, maar de rubber van de Sennheiser geeft net genoeg mee om erop te klemmen. Verlies ik ze wellicht ook niet zo snel meer als bij de Sennheiser :-)

Heb jij ook een Samsung Earphones Advanced ANC (Zwart)?

Ik heb geen ervaring met deze oordoppen, maar je zou nog kunnen proberen om losse foam-tips te kopen (of andere siliconen-tips). Naar mijn ervaring met andere in-ears is het geluid heel erg afhankelijk van het afsluiten van de gehoorgang. Vooral de bas van de oordopjes maar ook het hoog gaat anders verloren.
Thnx. Ik heb nu Sennheiser dopjes erop gekregen. Daarmee sluiten ze een stuk beter af. Niet dat het geluid nu een heel stuk beter is... Volgende week vlieg ik weer, ben benieuwd hoe de ANC daar presteert.