Lyric T6 Review

broekha 8 maart 2018, laatste update op 9 maart 2018, 275 views Product gekocht

Lyric T6

Prima product. Fraai design. Doet wat het moet doen. Instellen via je Smartphone is bijzonder handig maar niet noodzakelijk.

Pluspunten

• Fraai ontwerp
  • Makkelijk te bedienen
  • Bedienbaar zowel op de thermostaat zelf als via je smartphone
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Aanmelden via WiFi gaat nogal moeizaam
  • Vreemd gedrag van de Temperatuur indicatie
  • Regelmatig melding dat er iets mis is met de communicatie.

Kwaliteit Score: 4
Algemene indruk.
Prima product. Na installatie van de thermostaat op de wand in de woonkamer en de schakelunit in de cv ruimte, bleek de ontvangst van het WiFi signaal in de CV ruimte niet stabiel genoeg. Hiervoor een zgn. WiFi repeater geplaatst nabij de CV ruimte.

Manier van aansluiten.
Ik heb de thermostaat aangesloten middels de Aan/Uit mode. Open-therm mode is eveneens mogelijk indien je CV ketel dit eveneens ondersteund. In mijn geval was dit niet van toepassing.

Programma opties.
Geofencing heb ik tot op heden nog niet gebruikt omdat deze optie slechts 2 temperatuur standen toestaat. (Thuis en niet Thuis). De andere programma's staan toe dat je gedurende de dag verschillende temperatuur niveaus kan instellen. Wel is vervelend dat indien je kiest voor geofencing, en je weer terug wilt naar 5+2 of 7- daags programma, je al deze instellingen weer opnieuw moet invoeren.

Werking in de praktijk
Het valt mij op dat na verstelling van de temperatuur van 0.5 graad op de thermostaat, deze direct de verstelling als meetwaarde overneemt. Dit is natuurlijk niet mogelijk omdat de CV zelf zijn werk nog moet doen om deze temperatuur verhoging te realiseren. M.a.w. de temperatuur indicatie wordt (tijdelijk) gemanipuleerd om je het idee te geven dat er wat gebeurt. Als je een grotere verstelling maakt (b.v. 2 graden) dan laat de temperatuur indicatie eveneens een sprongetje van 0.5 graad zien. Dit heeft echter blijkbaar geen invloed op de juiste werking van de thermostaat omdat deze de temperatuur redelijk stabiel houdt gedurende de dag.

Ervaring tot nu toe.
Voldoet aan de aan mij gestelde eisen en al met al zeer tevreden.

Heb jij ook een Lyric T6?

Die melding dat er iets mis is met de communicatie is best irritant. Ik heb er zelf ook last van. Kijk je in de geschiedenis blijkt er telkens niks aan de hand te zijn (binnen dezelfde minuut weer online).
Had laatst 15 keer die melding op één dag en het vervelende is dat je die melding niet uit kunt zetten in de app.
Daar mogen ze best wat aan doen.

Het andere wat ik mis is een indicatief verbruiksoverzicht. Deze heb ik op de Nefit Easy, en is echt een meerwaarde.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8