Specificaties 5,7" • 1440x720 • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Redmi 5 Dual Sim (2GB intern) Zwart Review

nilesmiles 5 maart 2018, laatste update op 11 maart 2018, 587 views Product gekocht

Xiaomi Redmi 5 Dual Sim (2GB intern) Zwart

Ik schrijf deze review over de Xiaomi Redmi 5 4G Phablet Global Version in vergelijking met de Redmi Note 2.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • 4G ondersteuning met volledige dekking
  • OTA support
  • Goede resolutie
  • 5.7 inch 1440 x 720 resolutie

Minpunten

• Software matige knoppen onderkant

Beide telefoons draaien inmiddels op MIU9. Ik heb gekozen voor deze telefoon omdat mijn oude op was en deze telefoon 4G ondersteund op het tmobile netwerk.
Nu eindelijk volledige dekking in tegenstelling tot de Redmi note 2 waar ik af en toe 4g ondersteuning had.

Besteld op Gearbest voor 160 dollar

Inhoud doosje:
- Oplader
- Clipje voor simkaart
- Telefoon
- Rubberen hoesje
Na een kleine week in gebruik ben ik erg tevreden over de telefoon.

Scherm
Het scherm met 1440 x 720 pixels geeft een mooi scherp beeld en is voor mij meer dan voldoende.
Bouwkwaliteit
De telefoon is zeer stevig en bijna niet buigbaar, de telefoon is iets dunner als mijn vorige (redmi 2). De Redmi 5 daarintegen is wel wat zwaarder.

Knoppen
De positie van de knoppen is aan de zij kant hetzelfde gebleven, echter zijn de touch knoppe aan de voorkant verdwenen en deze worden nu via de software aangestuurd. Ik moet zeggen dat het wel wennen is en druk er redelijk vaak per ongeluk op.

Vingerafdrukscanner
Het was in het begin erg lastig met configureren maar nu het werkt is het super. De scanner is zeer accuraat en reageerd onmiddelijk zodra je je vinger er op legt.

Bezels
De bezels zijn dunner geworden met het grootste verschil de boven en onderkant, dit komt mede doordat de positie van de camera veranderd is.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi 5 Dual Sim (2GB intern) Zwart?

Prima review hoor ;)

Ik zou wel graag weten of hij snel is / goed in multitasken / zijn prestaties op het gebied van gamen.
Ik game eigenlijk alleen op pc ;-) en nooit op mijn telefoon. Net zoals zijn voorganger is de telefoon lekker snel en heb nog geen vastlopers gehad.
leuke review, maar ik heb toch aantal vragen.
1. is het toestel niet te groot (ik heb redelijk kleine handen).
2. hoe is het met 4G dekking met redmi 5 als ik het via belsimpel koop? Ik heb tele 2 als provider.
Daar staat dat ze alleen Engels hebben, de frequentje ontbreekt op die site (32gb 3gb ram).
3. Wat vind je van de foto's?
4. hoe het met de batterij?
5. Hoe kan ik het verschil zien tussen Global rom en Orginal rom?

Alvast bedankt!
1. is het toestel niet te groot (ik heb redelijk kleine handen).

Lastig te beoordelen, maar het is inderdaad een groot formaat telefoon wat tegenwoordig al meer de standaard is geworden. Van de Redmi 5 heb je ook nog een plus variant en die is nog groter.

Zover ik kan beoordelen zit Tele2 op band 20, en dit wordt niet ondersteund.

4G LTE: FDD B1 2100MHz,FDD B3 1800MHz,FDD B5 850MHz,FDD B7 2600MHz,FDD B8 900MHz

3. Wat vind je van de foto's?
De foto kwaliteit is redelijk, maar niet vergelijkbaar met de topmodellen van samsung bijv.

4. hoe het met de batterij?
Batterij doe ik nu 2,5 dagen mee.
5. Hoe kan ik het verschil zien tussen Global rom en Orginal rom?
Global rom is in het Engels instelbaar en de original rom is in het Chinees.
Bedankt voor je antwoord.

1. Betekent dat ik niet eens op internet kan via Tele2? Mijn abbo loopt nog, maar wil m verkopen.

2. Heb even gekeken op internet. Volgens mij bevat jouw versie (global) meer dan 20 talen? Klopt dat?

3. Blijkbaar bevat de orginele Engels, chinees en nog 4 andere talen.
Maar zijn er nog andere verschillen? Qua apps?

4. Hoeveel geheugen heb je vrij als je m net gebruikt? Oftewel, hoeveel gb neemt het systeem in gebruik?

5. Is het scherm scherp genoeg? Dat je niet met blote ogen de pixels kunt zien?

Alvast bedankt!
Top dat je je review heb uitgebreid!