Specificaties Vesa 75mm, Vesa 100mm , maximale schermgrootte 30" - Bekijk alle specificaties

Newstar FPMA-D960 Review

Skidmarks 25 februari 2010, laatste update op 25 februari 2010, 1.896 views

Newstar FPMA-D960

Pluspunten

• Stevige constructie
  • Voldoende in hoogte en diepte verstelbaar
  • Eenvoudige bevestiging

Minpunten

• Geen kabel clips op paal
  • Hoogte verstelling omslachtig

Kwaliteit Score: 5
Omdat ik zelf nogal lang ben en volgens veel ergonomische richtlijnen de bovenkant van de monitor op gelijke hoogte met je ogen moet staan heb ik deze monitor steun gekocht.

Je kan veel monitoren kopen waarbij de voet in hoogte verstelbaar is maar meestal kan ik ze niet hoog genoeg zetten en tevens vind ik dat voet best veel ruimte op je buro inneemt.

De voet/paal van de steun klem je vrij eenvoudig aan je bureau vast. Er zit een foam coating op de klem die de bovenkant van je bureau beschermt. Met duimschroeven klem je de steun vast aan je buro je kan de plaat waar de duimschroeven inzitten in 3 hoogtes instellen zodat hij op dikke en dunne buro bladen zal passen.

Functies
  • Hoogte verstelbaar
  • Diepte is traploos verstelbaar
  • Zwenken
  • Kantelen
De hoogte is verstelbaar maar dit gaat niet heel makkelijk het is de bedoeling dat je de hoogte niet vaak veranderd wat ik in de praktijk ook nooit doe.

Het scherm naar je toe halen en kantelen of zwenken gaat allemaal heel makkelijk. Vanuit de uiterste stand helemaal naar je toe halen gaat het scherm wel iets opzij naar de bureau steun toe maar dit valt erg mee. De hele constructie voelt erg stevig aan je kan evt alle gewrichten met bijgeleverde inbus sleutel wat aandraaien afhankelijk van het gewicht van je scherm.

Op de steun zitten twee clips waar je de kabels in kan wegwerken bij de paal zelf zitten helaas geen clips waardoor daar de kabels wat minder netjes loopt.

Heb jij ook een Newstar FPMA-D960?

Grappig dat ik deze review nu pas tegen kom terwijl deze al vanaf februari dateerd.

Ik heb dus dezelfde besteld om op te hangen aan de zelfde monitor (P2450H) goed om te zien dus dat dat bij jou probleemloos is gelukt. Wat betreft kabelclips, zou je met behulp van klitteband of tie-wraps al een aardig eind op weg zijn, daar schrikt een beetje tweaker toch niet van? :P

Goede review, tis een beugel meer dan dit kan je er niet over vertellen.
Uitstekende review, geen idee wat je meer moet vertellen over een beugel dus 5 sterren. :)
tie-rips kun je gebruiken om kabels mee weg te werken