Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Halo Smart Bluetooth Headset (Zwart) Review

project.bobby 4 maart 2018, laatste update op 4 maart 2018, 135 views Product gekocht

Jabra Halo Smart Bluetooth Headset (Zwart)

Mooi apparaat met fijne batterijduur en geluidskwaliteit voor de prijs. Door de gebreken echter géén aanrader. Nu tot 3x kabelbreuk in de beugel/nekband.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Pairing gaat snel en makkelijk
  • Heldere klanken

Minpunten

• Tot 3x toe na 5 maanden kabelbreuk
  • Microfoon filtert omgevingsgeluid slecht
  • Ergonomie van band / dopjes niet geweldig

Usecase achtergrond
Origineel deze gekocht vanwege de 16 uur battery-life en positieve reviews op het internet. De mogelijkheid om één headset te koppelen aan zowel mijn laptop en telefoon zou m'n dag een stuk makkelijker maken. Muziek luisteren op weg naar werk (spotify op mobiel) om vervolgens gedurende dag flexibel kunnen bellen via skype of via telefoon zonder te hoeven wisselen van headset was het idee.

Bovenstaande gaat de Jabra prima af. Het koppelen ging makkelijk, muziekkwaliteit is goed genoeg en op rustige plekken bellen is geen probleem.

Helaas heeft de Jabra een zwakke plek/ design flaw die bij normaal gebruik na +- 5 maanden naar voren komt. Inmiddels ben ik helaas toe aan mijn 3e (binnen garantie) maar ook deze veroont weer hetzelfde probleem, interne kabelbreuk aan de rechterkant.

De Jabra heeft in de beugel twee buigpunten waarop je kan afstellen hoe strak je de headset wil hebben om je nek. Als ik de rechterzijde een klein stukje buig dan verliest het rechter oortje 100% signaal en komt daar geen geluid meer uit. Als ik de beugel wat meer strek dan komt het geluid met wat gehaper terug. Doet me vermoeden dat de kabel intern geen goed contact meer maakt (kabelbreuk).
In de afbeelding kan je de buigzone zien.

Kwaliteit
Geluidskwaliteit van de oortjes is, voor de prijs, best goed. Ik heb snel last van de achtergrond ruis bij zowel bluetooth en non-bluetooth headsets en bij deze oortjes merk ik de achtergrond ruis bijna niet. Verder zit er geen overdreven bass in en leveren ze een mooi helder geluid.
De opnamekwaliteit van de microfoon is goed, maar alleen als je in een rustige ruimte zit. Zodra ik rumourige ruimtes zit ben ik niet meer te verstaan aan de andere kant van de lijn. De microfoon lijkt omgevingsgeluid niet zo goed te filteren.

Gebruikersgemak & batterij
Pairen met laptop/telefoon/mp3speler/etc. gaat prima en is erg gebruikersvriendelijk.
Batterij = Fantastich. Ik doe 2 - 3 dagen op één batterijlading. In een uurtje is de headset ook weer volledig opgeladen.

Ergonomie
De rubberen dopjes die megeleverd worden zijn vrij zacht en kort en blijven daardoor niet zo goed zitten in m'n oren. Makkelijk te fixen met aftermarket dopjes, maar toch jammer.
De batterij plaatsing en vorm van de nekband zorgen dat het gewicht relatief ver naar achter zit en daardoor valt de beugel welleens naar achteren richting m'n rug.

Heb jij ook een Jabra Halo Smart Bluetooth Headset (Zwart)?