MSI GF62VR 7RF-1013NL Review

possimpible 3 maart 2018, 669 views Product gekocht

MSI GF62VR 7RF-1013NL

Ik kwam van een macbook pro af en wilde een betaalbaardere laptop voor werk en vrije tijd (gamen). Ik ben op deze MSI GF62VR 7RF-1013NL gekomen naar aanleiding van een advies in de winkel (koud blauw)..

Pluspunten

• Uitstraling
  • Genoeg geheugen
  • Prima grafische kaart
  • Hoog bang voor bucks gehalte
  • Gewicht is prima

Minpunten

• Hij heeft een groot blok bij de adapter
  • Als je intensief gamed hoor je de 1060 flink werken
  • Dik

Wat mijn harde eisen waren, betroffen:
i7, 16 gb ram, 1050ti of beter, een 1 tb ssd.

Die laatste bleek niet betaalbaar, je laptop komt dan al gauw op 4000+: je kunt ze niet samenstellen, en alle 1 tb ssd laptops hebben de duurste grafische kaarten en 32 gb ram.

Om die reden gaan kijken naar laptops met een gewone hdd met een kleine ssd ernaast. Vanuit eerdere ervaringen met MSI (desktop) was ik al gauw geneigd enkel naar de MSI modellen te kijken. Uiteraard ook acer etc bekeken, maar die duiken net onder de prijs van MSI en qua design mag er wel een paar eurootjes meer worden afgerekend als je het mij vraagt.

De ervaringen met de laptop zijn uitstekend: hij start enorm snel op, hij is bij reguliere werkzaamheden erg stil (eco mode). Als ik game zet ik hem op power mode, dan maakt hij meer geluid. Je kunt je headset opzetten of het geluid gewoon wat harder zetten, dan merk je er niks van.

De laptop is een stuk dikker dan ik gewend ben, maar dat is een gevolg van een game laptop willen hebben.

Enige twee nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden zijn:
1: dat windows 10 out of the box moet worden geupdate, tijdens het werken op de laptop heeft dit een doorloop tijd van 4 dagen gehad (serieus lang). Zal op andere computers niet anders zijn denk ik, OSX masterrace qua updates.
2: dat de adapter wel een maatje kleiner had mogen zijn. Het is letterlijk een blok aan je been (of in je tas?), onpraktisch log ding. Ik ga kijken of daar een alternatief voor is, qua voeding zal hij het wel nodig hebben, maar er moet iets op te vinden zijn.

Voor een prijs van 1500 euro denk ik dat dit een goede aankoop is. Er zijn goedkopere alternatieven, maar MSI heeft het in een erg mooi jasje weten te steken en het werkt prima.

Heb jij ook een MSI GF62VR 7RF-1013NL?

beste possimpible,
Erg goede en informerende review! :) Ik zit nu te twijfelen om dezelfde laptop te kopen voor school/gaming, maar één van mijn eisen is: het gewicht. Ik kan alleen nergens terugvinden hoeveel de laptop weegt inclusief oplader. Kan jij me misschien verder helpen?

mvg, Luuk
2.2 KG volgens de specificaties op CoolBlue. Ik overweeg zelf ook om deze aan te schaffen.
Thanks!
Blijkbaar heb ik daar helemaal overheen gekeken 8)7
Hoi Luuk, sorry drukke week. Hij is significant zwaarder dan een macbook (lees: 2 keer zo zwaar). Maar ik vind het best meevallen. Heb zelf een trolley die ik nu gebruik ipv een schoudertas. Hij past wel in de schoudertas, maar met zo'n ding smijt je sneller dan met een trolley (zou zonde zijn alsie kapot gaat).

Mocht je nog vragen hebben stuur dan vooral een PB ofzo, als je in de omgeving Utrecht woont mag je hem ook wel ff testen als je wilt? Kun je in de winkel helaas niet doen...
Ah oke, thanks voor de tip!
ik heb je een pb gestuurd (of 3, weet nog niet helemaal hoe tweakers werkt :P
) !
haha ze zijn aangekomen, ben alleen niet zo actief en heb mails uitstaan dus zie ze op goed geluk, heb iig geantwoord, hoop dat je een goede keuze kunt maken!
Ik ben nu aan het twijfelen tussen deze laptop en de msi gs63vr stealth met een gtx 1050. Beide laptops hebben zijn voor en nadelen, maar ik denk dat de batterijduur wel de eindklap geeft (als ik deze van je weet :P). Ik ben heel benieuwd

[Reactie gewijzigd door KWN_Luuk op 15 maart 2018 10:51]