MSI GF62VR 7RF-1013NL Review

414524 3 maart 2018, 701 views Product gekocht

MSI GF62VR 7RF-1013NL

Ik kwam van een macbook pro af en wilde een betaalbaardere laptop voor werk en vrije tijd (gamen). Ik ben op deze MSI GF62VR 7RF-1013NL gekomen naar aanleiding van een advies in de winkel (koud blauw)..

Pluspunten

• Uitstraling
  • Genoeg geheugen
  • Prima grafische kaart
  • Hoog bang voor bucks gehalte
  • Gewicht is prima

Minpunten

• Hij heeft een groot blok bij de adapter
  • Als je intensief gamed hoor je de 1060 flink werken
  • Dik

Wat mijn harde eisen waren, betroffen:
i7, 16 gb ram, 1050ti of beter, een 1 tb ssd.

Die laatste bleek niet betaalbaar, je laptop komt dan al gauw op 4000+: je kunt ze niet samenstellen, en alle 1 tb ssd laptops hebben de duurste grafische kaarten en 32 gb ram.

Om die reden gaan kijken naar laptops met een gewone hdd met een kleine ssd ernaast. Vanuit eerdere ervaringen met MSI (desktop) was ik al gauw geneigd enkel naar de MSI modellen te kijken. Uiteraard ook acer etc bekeken, maar die duiken net onder de prijs van MSI en qua design mag er wel een paar eurootjes meer worden afgerekend als je het mij vraagt.

De ervaringen met de laptop zijn uitstekend: hij start enorm snel op, hij is bij reguliere werkzaamheden erg stil (eco mode). Als ik game zet ik hem op power mode, dan maakt hij meer geluid. Je kunt je headset opzetten of het geluid gewoon wat harder zetten, dan merk je er niks van.

De laptop is een stuk dikker dan ik gewend ben, maar dat is een gevolg van een game laptop willen hebben.

Enige twee nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden zijn:
1: dat windows 10 out of the box moet worden geupdate, tijdens het werken op de laptop heeft dit een doorloop tijd van 4 dagen gehad (serieus lang). Zal op andere computers niet anders zijn denk ik, OSX masterrace qua updates.
2: dat de adapter wel een maatje kleiner had mogen zijn. Het is letterlijk een blok aan je been (of in je tas?), onpraktisch log ding. Ik ga kijken of daar een alternatief voor is, qua voeding zal hij het wel nodig hebben, maar er moet iets op te vinden zijn.

Voor een prijs van 1500 euro denk ik dat dit een goede aankoop is. Er zijn goedkopere alternatieven, maar MSI heeft het in een erg mooi jasje weten te steken en het werkt prima.

Heb jij ook een MSI GF62VR 7RF-1013NL?