HTC Magic Wit Review

HTC Magic Wit

Pluspunten

• Accuduur
  • Android Market

Minpunten

• Geen punten die ik als negatief heb ervaren

Ik heb de HTC Magic gekocht via de webshop van Vodafone waar hij zeer goedkoop werd aangeboden: 17,50 voor bellen en smsen en 9,95 voor internet per maand, zonder te betalen voor het toestel en het abbo geldt voor 1 jaar. Een hele mooie prijs.

Een ander goed punt is, in tegenstelling tot andere, de accuduur. Wanneer je alleen internet en belt, gaat de telefoon makkelijk 3 dagen mee. Wanneer je ook nog GPS aanzet, dan gaat de telefoon inderdaad met een dag leeg. Maar je moet GPS dan ook alleen gebruiken wanneer je die ook daadwerkelijk nodig hebt.

De telefoon kan je inrichten zoals je zelf wil: applicaties zijn te downloaden van de Android Market en zijn over het algemeen gratis. Wanneer de telefoon standaard iets niet ondersteunt (zoals een profielen manager, wat ik nog steeds vreemd vind dat die er niet bij zit), dan is daar wel een app voor te vinden in de winkel. Er komen ook regelmatig updates voor deze applicaties uit. Android zelf wordt ook met enig regelmaat bijgewerkt (momenteel zit de Magic van Vodafone op versie 1.6).

De verwerkingssnelheid van de telefoon is voldoende te noemen: applicaties worden binnen acceptabele tijden geladen, evenals webpagina's (zelfs website die niet zijn geoptimaliseerd voor mobiele telefoons). Het komt een enkele keer voor dat een applicatie blijft hangen, maar dit zorgt er niet voor dat je hele telefoon hangt. De applicatie wordt dan afgesloten en je kan weer verder met het gebruik van je telefoon.

Al om al ben ik zeer te vrede met deze telefoon en wanneer iemand twijfelt of hij deze telefoon zou aanschaffen of niet dan zou ik zeggen: je krijgt er per definitie geen spijt van.

Heb jij ook een HTC Magic Wit?

Reviews door de redactie