Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit - Reviews

Specificaties 34" • 3440x1440 • 100Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit Review

misterd11Testpanel 27 februari 2018, laatste update op 28 februari 2018, 159 views Testpanel

Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit

Voor deze prijsklasse verwacht ik een high end monitor met een snelle response time, goede kijkhoeken, mooie kleurweergave en een stevig design. Op al deze punten weet de monitor mij teleur te stellen. Dit vind ik spijtig aangezien de monitor wel word neergezet als een high end monitor!

Pluspunten

• Multitasken, ruimte zat
  • Usb hub
  • kantelbaar en in hoogte verstelbaar
  • robuuste voet
  • Accessoires

Minpunten

• Kijkhoeken
  • Zonder AMD freesync niet geschikt voor gamen
  • storende bezels
  • Bouwkwaliteit monitor zelf
  • Verzadigde kleuren

Goedendag,
Ik heb deze monitor mogen testen via het tweakers testpanel. Ik zal jullie meeneemen in mijn bevindingen. Deze zijn persoonlijk, misschien kan je je hierin niet vinden!

De featureset:

Monitor word geleverd met alle kabels in kleur net als de monitor:
Voeding, HDMI 2.0, Displayportkabel, aux, usb voeding, dvd, karige handleiding.

De meeste info staat waarschijnlijk op de dvd, maar aangezien ik hier niet meer over beschik had ik liever een uitgebreide papieren handleiding gehad.

Vormgeving, bouwkaliteit & afwerking :

De voet van de monitor voelt stevig en massief aan, deze is dan ook erg solide gebouwd en is in hoogte verstelbaar en kantelbaar. Wat ook wel nodig is mijn een curved monitor om de ideale kijkhoek te kunnen realiseren.

De voet klikt eenvoudig inde monitor en vereist dus geen schroefwerk om gemonteerd te kunnen worden.
Waar de poot de monitor op geklikt word, vindt u tevens de vesa mount voor muurbeugels.

Het scherm zelf is gemaakt van plastic en voelt naar mijn idee erg goedkoop aan. Waar de poot solide was wiebelt het scherm bij de mount met de voet, wat resulteert in een licht wiebelend scherm tijden het typen op het toetsenbord.

De voorzijde is tevens een dunnen rand rond het scherm met het witte plastic te vinden, alleen aan de onderzijde een dikkere rand welke wel eens afleidend kan zijn in mijn ervaring.
Deze dikke rand lijkt ook wel op het scherm geplakt ipv verzonken in het design.

Ook de bezels rond het scherm zijn veel groter dan waarmee geadverteerd, erg jammer weer.

Kleurweergave

Kleuren zien er verwassen en flets uit, ik had meer verwacht van een VA paneel. De tonen van de kleuren doen mij meer denken aan een goedkoper IPS paneel. Aangezien het paneel een VA en curved is verandert de weergave snel als de kijkhoek verandert. En niet ten goede.
In een schuine positie kan ik donkere delen veel beter van elkaar onderscheiden dan wanneer ik recht voor de monitor zit. Het lijkt wel alsof in schuine stand de kleuren veel mooier worden.

Contrast en helderheid

De helderheid van de monitor is in orde, maar ik neig toch om altijd mijn kamer donker te maken. Dit omdat de helderheid op deze grote toch wel wat hoger had mogen zijn. Ik denk ik de 1000nits regio.

In game (gta 5) kleuren in orde, helderheid te laag net om donker van iets minder donker te kunnen onderscheiden. Contrast stelt dus teleur in de donkere tinten terwijl het bij lichte kleuren prima is.

Youtube hetzelfde probleem.

Ghosting

Het scherm is zo groot dat als ik met mijn muis over het scherm beweeg ik het idee van een delay krijg en dit is ook duidelijk te zien.

In een wat snellere schooter, of games met groote contrasten zie je duidelijk ghosting. Mogenlijk is dit niet aanwezig i.c.m. een AMD kaart met freesync. Dit heb ik niet kunnen testen.

Maar voor de casual gamer zal dit niet enorm zichtbaar zijn, en niet storend.

Pixeldefecten

Geen pixeldefecten kunnen vinden, heb verschillende online en offline testers gedaan, geen defecten kunnen vinden!

Voor de prijsklasse waar de monitor in verkeerd komt deze op alle te kort, het scherm is dus overpriced!

Algemene beoordeling

Het scherm is enorm en superhandig voor de multitaskers die zowel word, excel en browsers open hebben staan. Maar daar houd het ook wel bij op.

Voor gamers, grafisch vormgevers komt die scherm op alle fronten te kort. Kleuren zijn verwassen, veel ghosting in snellere games, te lage helderheid. Alleen 100hz wanneer de monitor gebruikt word met een amd freesync kaart.
Scherm wiebelt, en het paneel rolt af de hoeken in.

Als ik dit geld aan een monitor zal willen uitgeven zal ik verder kijken naar de concurrentie.

Leuk idee maar een matige uitvoering!

Heb jij ook een Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit?