1 review

Garmin Vivomove HR Smartwatch Sport Zwart (Zwart) - Reviews

Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 40,8g - Bekijk alle specificaties

Garmin Vivomove HR Smartwatch Sport Zwart (Zwart) Review

ocmer 28 februari 2018, laatste update op 31 maart 2018, 3.367 views Product gekocht

Garmin Vivomove HR Smartwatch Sport Zwart (Zwart)

Geniale combinatie van een echte analoge horloge en essentiele smartwatch features.

Pluspunten

• Prachtig uiterlijk
  • Display is perfect weggewerkt
  • Lange accuduur

Minpunten

• geen apps
  • notificaties maar beperkt instelbaar op iOS

Waarom deze horloge
De meeste smartwatches vond ik er te "techy" uit zien. Ik zocht een smartwatch die ik in mijn vrije tijd, maar ook in pak naar kantoor kan dragen. Er hoeven niet veel features op te zitten, een stappenteller en het kunnen lezen van Whattsapp berichten is voldoende. De horloge moet er vooral goed uit zien.

Toen ik deze horloge zag liggen bij de Mediamarkt was ik meteen verkocht. De wijzigerplaat is volledig zwart met 2 analoge wijzers er op. In in de onderste helft van het scherm zit een OLED scherm wat totaal onzichtbaar is als het uit staat. Als het scherm iets toont gaan de wijzer netjes aan de kant naar 10-over-10 en als het scherm uit gaat gaat de wijzers automatisch weer naar de actuele tijd....prachtig. Als het scherm uit staat is een chique zwarte analoge horloge. Precies wat ik zocht.
Features
De featureset is natuurlijk veel minder dan bijvoorbeeld een Apple Watch. De belangrijkste features waar ik gebruik van maak zijn:
  • Stappenteller
  • Hartslagmeter
  • Het lezen van smartphone notificaties, daarover later meer
Daarnaast zit er op:
  • Aantal trappen
  • Verbrande calorieen
  • Afstand
  • Muziekregelaar
  • Weer
  • Stress-indicatir
  • Slaap-tracker
Het is verder niet mogelijk apps te installeren op de horloge.

Er is een App voor de smartphone. Daarmee is de horloge volledig in te stellen en is realtime en histrorische informatie in te zien.
iOS compatibiliteit
De manier waarop notificaties van mijn iPhone worden doorgegeven is eigenlijk de enige tegenvaller. Ik had verwacht ergens in te kunnen stellen van welke apps de notificaties op de horloge worden getoond. Op iOS kan dat niet. De horloge toont alle notificaties die op "Toon in geschiedenis" staan. Dus wil je dat bijvoorbeeld je zakelijke mails wel op je iPhone in de geschiedenis worden getoond, maar dat je niet bij iedere mail een trillende horloge voelt......dat kan dus niet. Het duurde even voordat ik dit door had. Je kunt deze mails overigens wel gewoon op je toegangsscherm zien, alleen niet in de geschiedenis; dat is de concessie die ik heb moeten doen. Hoe dit op Android werkt weet ik niet.
Scherm
In andere reviews las ik dat het OLED scherm buiten slecht leesbaar zou zijn. Ik heb de horloge pas enkele dagen en in de winter kunnen uitproberen, maar maak me nog niet echt zorgen over leesbaarheid in de zon.

Het OLED scherm is zwart-wit met een redelijke resolutie. Prima geschikt om alle informatie te tonen, geen fullcolour-uitblinker. Voordeel van OLED op een zwarte wijzerplaat is dat het display perfect met de wijzerplaat blend.
Accuduur
Met een volle accu kan ik makkelijk 5 dagen de horloge gebruiken.
Leverbaarheid
De horloge is regelmatig kortstondig op voorraad bij verschillende winkels. Het lijken kleine batches te zijn want na enkele dagen is de volledige voorraad al weer weg. Houd dus de pricewatch in de gaten.

Overigens is er ook een uitvoering met een lederen band, deze lijkt alleen via juweliers verkrijgbaar te zijn.

Heb jij ook een Garmin Vivomove HR Smartwatch Sport Zwart (Zwart)?

Bedankt voor je review! Op de foto lijkt het schermpje wat blauwig. Is dat in het echt ook zo?
Dat lijkt alleen maar zo op de foto. In het echt zijn is het scherm wit/lichtgrijs
Top! Goed om te weten. Zelf ga ik ook liever voor een model als dit dan voor een model met meer scherm en minder uitstraling :)
Iemand al ervaring met de Android koppeling?
Ben benieuwd!
Bedankt voor de review!
Op de website van Garmin dan wel verschillende webwinkels kan ik nergens met zekerheid duidelijk krijgen wat het materiaal van de (onderkant van de) kast is van deze zwarte uitvoering. Ik lees metaal (rvs), op andere sites een vorm van kunststof... zelf ben ik allergisch voor niet-edelmetalen. Kan je aangeven waar de horlogekast van gemaakt is (kunstof/metaal)?

[Reactie gewijzigd door Martijn_VA op 20 mei 2018 14:06]

De onderkant van de kast is volgens mij van kunstof gemaakt. Maar pin me er niet op vast
Dat lijkt me ook als ik het zo bekijk, maar een aantal sites geven aan dat het metaal is. En bij de lokale Mediamarkt heb ik 'm nog niet op voorraad gezien. Dus wellicht dat iemand het kan bevestigen...?
Hoi Martijn,

Inmiddels bijna drie maanden oud deze reactie maar geen repliek meer gekregen.
Ik heb deze horloge in bestelling en ontvang deze morgen. Drop je me een DM indien
je nog steeds op zoek zou zijn naar deze info? (ik ga dit anders opnieuw vergeten!) Dan help ik je graag alsnog verder ;)

[Reactie gewijzigd door Suzaku op 12 augustus 2018 08:50]