Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9) Review

Nivado 23 december 2005, laatste update op 29 januari 2010, 209 views

Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)

Pluspunten

• Makkelijk mooie foto's mee te maken
  • Stevige metale behuizing
  • Goedkope SD kaartjes voor geheugen uitbreiding
  • Simpelebedining
  • Super beeld kwaliteit
  • Zeer klein
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Snelheid en automatiek Score: 5
Ik moest voor mijn vader een digitale camera uitzoeken. Ik was eerst op zoek naar een Olympus omdat ik zelf ook een Olympus heb. Door de enorme populariteit in de Pricewatch van dit toestel, ben ik deze ook gaan bekijken. Na het zoeken van informatie en reviews van camera's in deze prijsklasse ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk de beste keus zou worden.

Zoals ik al zij heb ik zelf een Olympus C50. Deze heeft ook 3x Zoom en 5 MP. Verder houdt alle vergelijking op. De Canon is zeer klein, weegt heel weinig, heeft een groot display.

Mijn vader is 61, wel redelijk technisch, maar veel dingen zijn toch lastig voor hem. Toch had hij de camera snel onder controle. De menu bediening voelt natuurlijk aan en het foto's maken is een eitje. Na drie weken Thailand is hij dan ook met mooie en zeer capabele foto's terug gekomen.

Heb jij ook een Canon Digital Ixus 50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)?