WD Red (128MB cache), 8TB

WD Red (128MB cache), 8TB Review

DoggyDogger 26 februari 2018, laatste update op 26 februari 2018, 425 views Product gekocht

WD Red (128MB cache), 8TB

Voor massa opslag, een prima aankoop. Het heeft de juiste snelheid voor het opslaan van grote bestanden. Om er een OS op te installeren is misschien niet het slimste idee. De schijf is daar net niet snel genoeg voor en liet Windows 10 jammer genoeg vastlopen bij middelmatige load.

Pluspunten

• Redelijk stil vergeleken met Blue en Black. Dit komt door de variabele snelheid van 5400rpm naar 7200rpm met load.
  • Prima voor grote opslag.

Minpunten

• Zelf vind ik 3 jaar garantie een beetje weinig. De Black versie heeft dan wel 5 jaar garantie
  • Het zal de snelheidsrace niet winnen.
  • Alle opslag media boven 2.2TB hebben geen ondersteuning met de oude Bios. Houd daar rekening mee.

Heb jij ook een WD Red (128MB cache), 8TB?

let op, de Pro serie van de WD-Red heeft wel 5 jaar garantie !
Ik adviseer deze ook altijd als eerste...

Ze zijn ietsje duurder dat wel.
Zie voorbeeld :
pricewatch: WD Red Pro WD8001FFWX, 8TB

WD-Red hardeschijen alsmede andere specefieke NAS hardeschijven zijn enkel bedoelt voor NAS systemen.
Ik adviseer je dan ook deze niet te gebruiken in een "normale" desktop PC, maar enkel in NAS systemen.
Ze kunnen mogelijk problemen geven in een PC.

[Reactie gewijzigd door FlorisVN op 26 februari 2018 18:06]