Xiaomi Mi Note 2 (Global Edition) Zwart Review

Gordian Knot 23 februari 2018, laatste update op 25 februari 2018, 197 views Product gekocht

Xiaomi Mi Note 2 (Global Edition) Zwart

Mijn duurste Xiaomi aankoop tot nu toe en gematigd tevreden. 320 euro is een hele goede prijs voor een (voormalig) flagship. Black Friday deal van een paar maanden geleden. Mooi toestel, prima specs maar laat het liggen op software. Nog geen Oreo in zicht en MIUI is gewoon ruk.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Prima specs
  • Quick charge

Minpunten

• MIUI
  • Unlock en flash procedure
  • Browse en apps werken niet goed.

Out of the box met global rom en dus geen nederlandse taal in te stellen. Nou kan ik prima met Engels leven, maar vond het allemaal een beetje buggy en een hoop instellingen ontbreken tov mijn Lenovo P2. Daar zit meteen de grootste makke; MIUI zuigt flinkt tov een vrijwel stock Android van de P2. Vooral het meldingen centrum is kaal en veel anders dan aan of uit is er niet. Aanpassen inhoud ontbreekt en ook de iconen lijken wel uit het stenen tijdperk. Toestel unlocked (dit ging makkelijk maar blijft irritant, verder genoeg info hierover op Tweakers) maar daarna flink gestoeid voordat ik de EU rom kon flashen. Met deze rom wel een beter gevoel, maar eerder genoemde bezwaren zijn hetzelfde. Schermformaat is fijn, maar in sommige apps en met browsen stopt het laden en kan ik niet doorscrollen. Volgende stap is toch rooten denk ik, maar gezien de ervaringen met de EU rom, toch een beetje huiverig.

Snapdragon 821 cpu, 6gb rom, en 128Gb opslag zijn prima en connectiviteit is uitstekend (band 20 dus ook). Inmiddels 3 weken in de Filipijnen gebruikt met dualsim en werkt naar behoren. Heeft wel effect op batterij duur, maar dat is logisch mede gezien kwaliteit van de infrastructuur aldaar (minder bereik = harder werken om connectie te krijgen en houden).
Ben geen camera expert, maar bij weinig licht presteert de camera idd ondermaats zoals in vele reviews valt te lezen. Voor mij geen dealbreaker. Het echte leven missen in een poging dit met de camera vast te leggen is aan mij niet besteed.

Foto's volgen later; eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de review op het vliegveld van Manila heb geschreven; toch nog iets nuttigs kunnen doen tijdens 5 uur wachten :). Bovendien m'n eerste review.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Note 2 (Global Edition) Zwart?