1 review

Miiego AL3 Freedom (man) (Zwart) - Reviews

Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Miiego AL3 Freedom (man) (Zwart) Review

Ravhin 22 februari 2018, laatste update op 22 februari 2018, 131 views Product gekocht

Miiego AL3 Freedom (man) (Zwart)

Een compacte on-ear met een zachte, dunne foamrand zoals je dat van de jaren '90 gewend bent ;) Draagcomfort is prima en na enig afstellen kan je prima 10km rennen. Geluid is prima en kan hard genoeg zonder vervormen. Microfoon voor het aannemen van gesprekken is goed.

Pluspunten

• hoog draagcomfort
  • na enig afstellen blijft-ie prima zitten
  • prima geluid en hands-free systeem
  • waterdicht genoeg voor een regenbui

Minpunten

• hoesje is erg compact waardoor koptelefoon klem komt
  • bluetooth is wat ondoorgrondelijk
  • niet duidelijk wanneer de batterij leeg is

Ik wilde graag tijdens het hardlopen een koptelefoon hebben die draadloos en on-ear was. De in-ear geven mij tijdens het rennen irritatie en het geluid van de draadjes die over je kleding heen gaan... mja. Na wat zoeken en schrikken van de 100+ prijzen kwam ik uit op deze jongens (overigens in de Limited Blue Edition, en voor mijn vriendin Coral).

Opladen gaat via micro-usb waar een klepje voor zit. Aan gaat via de centrale knop, en harder/zachter/volgende/vorige zitten daar als een D-pad omheen. Al deze items zitten op het rechteroor, en Miiego geeft aan dat je ook je telefoon in je rechterzak moet houden voor het beste bereik.

Pairen gaat makkelijk, door de centrale knop langer ingedrukt te houden. Het vreemde is wel, dat je te horen krijgt dat "phone 1" connected is, maar dat alle apparatuur die je daarna aansluit dezelfde naam krijgen. Ik heb dus het vermoeden dat de koptelefoon alleen de laatste pairing onthoudt - dit heb ik alleen nog niet getest. Het zou alleen fijn zijn als je te horen krijgt met welk specifiek apparaat er gepaird is zonder dat je hoeft te kijken.

Geluid is prima, en de integratie met iOS, OSX en Android is prima. iOS gebruikers krijgen via het icoontje ook te zien wat de batterijstatus is, iets wat ontbreekt binnen Android. Hierdoor is het voor android gebruikers enigszins gissen of de Miiego meegaat tot het einde van de rit. Via LEDjes wordt aangegeven of er gekoppeld is of niet.

Het kost even tijd om de Miiego af stellen zodat hij niet van je koppie glijdt. Als je met een beetje beleid wat lichte knikjes in het draad maakt kan hij mooi in de vorm gezet worden die voor jou prettig is zonder dat hij afknelt. Door mijn kale bats zit er ook niks in de weg - ik heb wel een review gelezen van een krullebol die hem niet kon gebruiken omdat zijn haar in de weg zat :) Miiego geeft aan dat de headset gewoon in de regen gebruikt kan worden. Dit is erg prettig, want dat houdt in dat je geen rekening met het weer hoeft te houden.

eindconclusie: prima sportheadset die je niet teleur gaan stellen. Ik zou de headset zo weer kopen als ik opnieuw voor de keus zou staan.

[dit is een beknopte review. Als er nog specifieke vragen zijn kan je die hieronder stellen. Ik lurk meestal dagelijks op T.net]

Heb jij ook een Miiego AL3 Freedom (man) (Zwart)?

Wel leuk om weer eens een review te lezen van dit soort koptelefoons. Ben er destijds ook op zoek naar geweest en kwam uit op de zeer betaalbare Arctic p311 (pricewatch: Arctic P311). Dit type is niet meer leverbaar maar een opvolger gaat voor rond de 25-30 euro over de toonbank. Het zou zo mooi zijn als ze deze eens met usb-c aansluiting zouden maken.

De accu wordt nu wel minder en ben wel voor een opvolger aan het kijken. Wat ik dan nog mis in deze review is wat deze kostprijs.
Op het moment van aanschaf heb ik voor deze headset 85 betaald, hetgeen gemiddeld genomen aan de onderkant van het segment lag.