Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart) - Reviews

Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart) Review

Fred13 21 februari 2018, laatste update op 23 maart 2018, 259 views Product gekocht

Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)

De PXC550 is een koptelefoon die comfortabel en prettig in het gebruik is. Het geluid is heel mooi, met of zonder NC is er weinig tot geen verschil te horen in geluidskwaliteit. De bijhorende capTune app geeft veel extra mogelijkheden

Pluspunten

• comfortabel te dragen
  • prima geluid
  • goede ANC (noise cancellation)
  • handige bediening
  • mooi afgewerkt met soepel leer
  • kan via BT met 2 apparaten gelijktijdig verbonden zijn
  • capTune app voor extra instellingen

Minpunten

• mindere case

Ik zocht een koptelefoon met mooi geluid, draadloos en aktieve noise cancellation.
Nadat ik veel reviews gelezen heb kwam ik tot een drietal kandidaten die een (heel) goede NC hadden en prima geluid. De Bose QC35/QC35-II, Sony 1000X(M2) of Sennheiser PXC550. Ik heb de Bose geprobeerd echter vond het geluid mat en de noise cancellation veroorzaakte druk op mijn oren en hoofdpijn (cabin pressure gevoel). De NC was wel heel goed. De Sony gaf me een soortgelijk gevoel tijdens het testen (koptelefoon van een collega). Het schijnt dat het gevoel minder wordt als je de koptelefoon langer draagt. Aangezien beide koptelefoons tussen de 300 en 350 euro kosten heb ik deze gok niet genomen.
Echter ik heb ook de Sennheiser PXC550 geprobeerd. Deze bevalt me uitstekend !

Een wireless bluetooth koptelefoon met bijzonder vol en mooi geluid. Tevens heeft hij een goede noise cancellation (zowel passief als aktief). Druk op de oren of hoofdpijn is bij de Sennheiser absoluut niet het geval. Ik denk dat de NC iets minder krachtig is en daardoor voor mij veel prettiger. De NC heeft drie standen (uit, 50%-instelbaar of 100%). Het optillen van de rechteroor pauzeert de muziek of film. De bediening werkt ook heel soepel (touchpad op rechter oor) en ook het verbinden via Bluetooth of NFC werkt goed.
Daarnaast vind ik het geluid van de Sennheiser beter vergeleken met de Bose.Tevens wordt een app meegeleverd om geluidsaanpassingen te doen.

Update : Google assistent op de PXC 550.
vandaag ontdekt hoe je Google assistent kunt gebruiken. Als je geen muziek of film hebt draaien en de PXC550 verbonden hebt met jouw Android telefoon kun je dwars van voren naar achteren vegen op de touchpad van de rechteroorschelp. Aan het einde van de veegbeweging even de vinger op de oorschelp houden. Nu krijg je de melding ivm voice-dail is en springt jouw telefoon naar Google assistent :-) Als je nu een spreek-commando geeft dan voert de telefoon deze uit. Je kunt natuurlijk ook een telefoonnummer inspreken en voice dailing gebruiken. Maar gesproken vragen worden ook beantwoord.

Heb jij ook een Sennheiser PXC 550 Wireless (Grijs, Zwart)?