Gamdias Achilles P1 (Zwart/Geel) Review

Consigliere 23 februari 2018, laatste update op 23 februari 2018, 248 views

Gamdias Achilles P1 (Zwart/Geel)

Pluspunten

• Bouw en kwaliteit
  • Voor zowel grote als kleinere mensen ( ander type )
  • Voet / been steun onder stoel gebouwd is zeker een topper
  • Hoofdkussen en rug kussen in de prijs erbij
  • RGB Backlight

Minpunten

• Levering komt via roemenie.. Maar binnenkort duitsland

De DX Racer, de stoel waar iedereen het altijd over heeft. Heeft er toch heel veel concurrentie bij gekregen van diverse merken zoals Sharkoon , Aerocool, Noblechairs, Gigabyte en nog vele andere. Elke fabrikant heeft zijn eigen sausje erover heen gegooid en zo ook weer iets vernieuwend erin gemaakt. Zo komt ook Gamdias met zijn Archillis serie gaming stoelen alleen de Archillis heeft iets wat ik nergens nog gezien heb bij andere gaming stoelen. Hieronder meer over dit extraatje die ik nergens anders nog gezien heb .

Intro:

De Gamdias Achilles P1 is de stoel die ik hedendaags onder† mijn billen mag hebben. Een robuuste stoel die zelf tijdens het gamen je in slaap kan krijgen. De Archillis P1 beschikt namelijk naar mijn weten als enige stoel over een Been/voet steun en als slagroom op de taart, RBG in the back ! aan te sluiten op je pc en of powerbank. De eerste optie is wat riskant als je met de kabel verbonden bent en je draait de verkeerde kant op dan heb je toch een uitdaging.

Montage / Bevindingen:

Wat doe je als je een gaming stoel binnenkrijgt van 369 euro ( exclusief verzend kosten vanuit RoemeniŽ (Later dit jaar een verkooppunt vanuit Duitsland. Precies die laat je in elkaar zetten door je oudste zoon van 6.
Na het gevaarte van zo een 33 kg. op de grond te hebben geplaatst en open gemaakt te hebben is het uitpakken en uitstallen begonnen.Alles mooi verpakt en beschermt tegen eventueel schuiven of breken.
Na het uitstallen en uitpakken kan het monteren beginnen. met wat hulp van mij heeft een 6jarige zelf alles gemonteerd en de tekening gelezen. Wat wil zeggen geen moeilijke plaatjes maar alles duidelijk en makkelijk te monteren.http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_183008-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_183010-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_183019-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_183021-600x339.jpg
Ook tijdens de montage bij het aandraaien van schroeven en bouten hoeft er geen enorme kracht gebruikt te worden. Het nalopen van de schroeven/bouten heb ik wel gedaan maar eigenlijk kan een kind de was doen zeg maar.
De Achilles is zo ontworpen dat je zonder lelijke rare constructies je leuning op het zitvlak kan monteren. De leuning glijd namelijk over 2 montage pennen heeft en je zie je naderhand niet meer. alleen de 4 bouten waar hij mee vast geschroefd zit. Echter zijn deze ook zwart dus vallen ze bijna weg in de leuning.
Zoals te zien op de foto is de been / voet steun voor mijn zoontje perfect!. Echter ben ik nagenoeg 2 meter en zal het bij mij tot net iets over de knieŽn komen. Als ik iets de leuning naar achter zet en mijn benen buig kan ik dus makkelijk zitten met de voetjes van de vloer. wat toch een erg relaxt gevoel geef. Het is net of je op de bank zit.http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_185933-600x339.jpg
Zoals je kunt zien hieronder kunt zien is de Achilles P1_L zoals deze gaming stoel voluit heet, voorzien van een Class 4 Gasveer voor de grote / zware mensen onder ons en kunnen de 5 wielen wel een gewicht van 1500 kg houden. De leuning kan nagenoeg helemaal vlak en met de 4D armsteunen is deze gaming stoel helemaal naar wens in te stellen.
9 van de 10 stoelen zijn wel voorzien van deze functies behalve dan de voet/been steun.† RGB is ook wel een extra en zie je her en der op stoelen terug komen. Persoonlijk vind ik de RGB in de stoel leuk maar een echte toevoeging geeft het natuurlijk niet. Echter als je een gaming setup hebt en je stoel zoals deze Achilles P1 heeft RGB dan maakt dat wel het plaatje compleet.
http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_191633-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_193549-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_191222-600x339.jpg

De bekleding als laatste is eigenlijk wel het belangrijkste vind ik. Aangezien je hier toch je hele gamesessie op moet zitten. De P1 is uitgevoerd in deels leer en deels vinyl Zo is de P1 ook dubbel gestikt voor de wiebelkonten onder ons en zorgt dat alles blijft zitten zoals het moet. Met de Onderrug steun en het hoofdkussen in de zelfde stijl als de stoel heb je met de P1 een complete gamestoel.

http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_185858-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_185913-600x339.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/20171220_185925-600x339.jpg

Software:

Om die mooie LED bars / LED ogen aan te kunnen zetten en besturen heb je een stukje software nodig. Dit is bij elk product van Gamdias gelijk. De software is ook weer genoemd naar een godin uit de griekse mythologie. Hera is de software die gebruikt word voor alle mogelijke instellingen. Wanneer er een apparaat aangesloten word verandert het menu van Hera . Waardoor het kan zijn dat je een x aantal onderdelen ziet. Bv. Muis / toetsenbord / headset / rgb fans / koelers en dus ook deze Achillis P1.
http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Chair-Gamdias1-600x451.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Chair-Gamdias2-600x451.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Chair-Gamdias3-600x451.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Chair-Gamdias4-600x451.jpg http://allerleidesign.nl/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/Chair-Gamdias5-600x451.jpg

Zoals je hierboven kunt zien beschikt de P1 alleen maar over instellingen van kleurtjes ;) maar kun je wel het een en ander instellen. Wel top om te zien is dat je on the fly dus apparatuur kunt aansluiten en zo dus met het zelfde stukje software alles kunt aanpassen.

Conclusie:

De Gamdias Achillis P1_L is een hele goede stoel voor de lange intensieve gamesessies of de luilekkerland stand voor als het allemaal lekker relaxt kan. Wat zeker een pluspunt is bij Gamdias Achillis serie is dat de P1 wordt geleverd in zowel de L als S versie. Hierdoor is er voor de bepaalde range lengte een aparte stoel. Met zijn leder en dubbele stiksel is de P1 een goed afgewerkte stoel. De been voet steun maakt het geheel af en maakt de P1 van Gamdias dan ook erg uniek !

Links:
Gamdias - Website
Gamdias - Facebook
Gamdias - Instagram
Gamdias - Archillis productpagina
God - Achilles

Achilles the God:

Achilles†(Latijn) of†Achilleus†(Oudgrieks:†Ἀχιλλεύς,†Akhilleķs[1]) is een figuur uit de†Griekse mythologie. Hij is de belangrijkste held uit de†Trojaanse Oorlog†en de hoofdpersoon in het boek van Homerus,†Ilias. Homerus beschrijft de held als de schoonste, de dapperste, sterkste en verhevenste van alle helden. Latere legenden (Statius) beschrijven dat Achilles alleen kwetsbaar was in zijn†hiel. Dit werd dan ook zijn dood, hij stierf door een giftige pijl die hem raakte in zijn hiel. De term†achilleshiel†is te herleiden tot dit verhaal.Achilles was de zoon van†Peleus, de koning van de†Myrmidonen†in het Griekse†ThessaliŽ, en de†NereÔdeThetis, de dochter van†Nereus, de kleinzoon van†Aiakos†(Aeacus) en hierdoor een afstammeling van†Zeus.† Hij wordt vaak "Peleide" of "Aiakide" genoemd,†epitheta†die herinneren aan de afkomst van de snelvoetige Achilles. Samen met†Deidameia, dochter van koning Lykomedes van Skyros, had hij een zoon†Neoptolemos, eveneens een voorname held uit de†Trojaanse Oorlog.*persoonlijke noot van mij: Dat je als Gaming merk je producten kunt vernoemen naar goden en dan ook nog eens top producten kunt leveren. Vind ik een groot pluspunt

Heb jij ook een Gamdias Achilles P1 (Zwart/Geel)?