Logitech G703 - Reviews

Specificaties Radiogestuurde muis en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G703 Review

Chiyeko 15 februari 2018, 212 views Product gekocht

Logitech G703

Ik ben nooit een fan geweest van draadloos spul, maar deze muis heeft dit overwonnen door gewoonweg bijna perfect te zijn.

Pluspunten

• Tik, tik, tik "O ja review schrijven, de kliks zijn echt gewledig)
  • Vorm past mij goed ondanks 22cm hand, ligt hij met een fingertip grip goed in de hand
  • Sensor is perfect doet precies wat hij moet doen.

Minpunten

• Balans zit net achter de sensor.
  • RGB niet dimbaar bij vaste kleur zonder effect

Muisje op de mat

Als je het over PC muizen hebt dan kom je niet om Logitech heen, ze hebben tenslotte al ruim een miljard van die beestjes gemaakt. In deze tijd hebben ze wel het een en ander geleerd over wat een goede muis maakt en dit vinden wij dan ook zeker terug in de G703.

De G703 is natuurlijk de verbeterde versie van de G403 met powerplay ondersteuning en knopjes die 50mil clicks kunnen hebben tegen over de 20mil van de G403. Verder zijn ze nagenoeg tot mijn weten indentiek. Nu heb ik geen powerplay mat (veels te klein), dus waarom dan de G703? Simpel kon hem kopen voor de prijs van een G403, en dan is de keuze snel gemaakt.

Mijn geschiedenis met muisjes

Met de G703 kom ik ook na vele jaren weer terug naar kamp Logitech van wie ik ooit mijn eerste 'game' muis had in de vorm van de G5. Die is destijds vervangen door een Rocat kone XTD en die was snel vervangen door een EVGA X5 die ik 3 jaar lang met plezier heb gebruikt.

In gebruik

Dus nu de G703 alles leuk en aardig maar hoe is dit muisje in gebruik. In het kort geweldig, met mijn grote handen (22cm) word hij net als alle anderen muisen in de finger punten gehouden en verder niet. De muis beweegt over een stoffen mat van Star Citizen in afwachting van mijn XXL mat van 100x60cm die nog moet aankomen ;) Het is duidelijk dat net als zijn voorganger de G703 geen probleem heeft met tracken.

Om hem te testen heb ik gebruik gemaakt van een aim training programma, FPS in de vorm van Overwatch en gewoon PC gebruik wat toch zeker niet over het hoofd gekeken moet worden. Wat in het gebruik echt het meeste opvalt zijn de clicks die zijn echt een dag tegen over de nacht van de EVGA X5 (waar ik geen problemen mee hand). Het gevoel en de feedback is gewoon perfect. Tracking gaat verder prima en kan ik geen problemen mee ondervinden.

Maar nu dan dit muisje is draadloos daar heb je toch een hekel aan? Ja zeker dat had ik, maar deze muis heeft mij echt overwonnen. de accuduur is zeer goed en ik heb in mijn korte tijd nog geen problemen gehad met de verbinding.

Dus hij is perfect? Nou nee net net niet. Dit muisje komt met 2 probleempjes:

De RGB ledjes zijn niet dimbaar als je ze op 1 kleur zonder effect hebt staan en ik hou van mijn RGB, maar vrij dim zodat het er net is maar verder niet . Heb daarom ook de verlichting uit staan, wat natuurlijk weer scheeld in the accuduur.

De balans van de muis ligt net achter van de sensor, het verschil is klein, maar ik merk het doordat ik net dat kleine beetje kracht nodig heb om recht te houden in beweging. Het is geen probleem wat het is een stuk minder als wat er nodig was om voor het draaid te compesren voor mijn oude X5.

Gezien de prijs waarvoor ik hem op de kop kon tikken (87eur) is er weinig twijfel aan in mijn boek dat hij zijn geld waard is. Maar ook voor de meer gangbare prijs van 99eur kan ik hem zeker aanraden. Het is een prijzige, maar zeer fijne muis in gebruik met een top sensor en de beste clicks die ik ooit heb gehad in een muis.

Heb jij ook een Logitech G703?