Samsung Galaxy Tab A 10.1 16GB (2016) WiFi Zwart - Reviews

Samsung Galaxy Tab A 10.1 16GB (2016) WiFi Zwart Review

adiaguilev 14 februari 2018, laatste update op 14 februari 2018, 955 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab A 10.1 16GB (2016) WiFi Zwart

in het algemeen een snelle tablet met sd geheugen onvolkomenheden

Pluspunten

• scherm
  • bouwkwaliteit voor dit prijs
  • relatief snel

Minpunten

• sd kaart niet bruikbaar
  • feitelijk ben je met 10gb aan opslag over

Een relatief snelle tablet met een goede Full hd scherm. In dit prijs range heeft geen van concurrent die vergelijkbaar product in de markt gezet hebben. Voor mij is de grootste minpunt is de externe opslag namelijk het niet optimaal sd kaart kunnen gebruiken. Dit resulteert in 10gb opslag die je over hebt van een totaal 16gb.
Je kan apps niet installeren naar sd kaart ofwel geļnstalleerde apps overzetten naar sd kaart (?), zo te zien kampen hiermee veel kopers. Dan, media die je maakt, fotos en videos, slaat deze tablet intern op maar ook op sd kaart als je dit aangeeft. Stel, wil je al je media verwijderen vanaf de interne opslag, omdat je krap aan opslag bent geraakt, worden al je media automatisch vanaf sd kaart verwijderd (?). Instellingen helpen niet, je mag dit niet veranderen. Ik vraag mij af dan wat is de bedoeling van sd kaart slot en genoemde up gradable to 256gb. Er zijn heleboel mensen die deze tablet voor werk kopen en dan niet je sd slot kunnen of mogen gebruiken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab A 10.1 16GB (2016) WiFi Zwart?

Het 16GB grote interne opslaggeheugen is van het type Emmc 5.1 en heeft een leessnelheid van 230MB/s. De leessnelheid van een sd kaartje is hooguit 90MB/s maar ligt afhankelijk van het gebruikte kaartje meestal een stuk lager.

Dus die apps draaien maar onnodig traag als je ze op het sd kaartje staan. Het liefst heb ik alle apps op de interne opslag en de data op het sd kaartje.