1 review

Edifier W670BT (Zwart) - Reviews

Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier W670BT (Zwart) Review

fenderB 14 februari 2018, laatste update op 14 februari 2018, 159 views Product gekregen

Edifier W670BT (Zwart)

Sinds een jaar heb ik de W670BT in eingendom. Algemene ervaring: leuk geluid, goed bereik (afhankelijk van de omgeving >15 meter) en handige muziek/belfuncties. Deze headset heeft zelfs een jaar gebruik overleefd, hier kon een Beats niet tegen op. Van gesprekspartners krijg ik wel te horen slecht verstaanbaar te zijn.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Goed bereik
  • Media/bel functies
  • Degelijk gebouwd
  • Te gebruiken terwijl de W670BT aan de USB-lader hangt
  • 3,5mm jack aansluiting

Minpunten

• Storingsgevoelig i.c.m. smartphone
  • Heel soms problemen met connecten
  • Niet echt gebalanceerd geluid
  • Geen goede microfoon, vaak verstaan mensen je niet goed

Edifier W670BT

Voor in het OV, op de fiets en op de zaak gebruik ik deze Edifier W670BT. Destijds heb ik deze met een incentive gewonnen. Hij zit netjes verpakt en wordt standaard geleverd met een USB-kabeltje (wel een vrij kort en fragiel), 3,5mm jack kabel van +/-1,30 meter, handleiding en uiteraard de headset zelf. Het is een on-ear headset, met geperforeerde kussentjes van vinyl.
Specificaties
  • Bluetooth 2.1
  • 3,5mm jack
  • micro USB (charge only)
  • frequentiebereik: 20Hz - 20kHz
  • impedantie: 32Ohm
  • accucapaciteit: onbekend (volgens Edifier tot 10 uur)
Impressie
Over het algemeen ben ik best tevreden over de headset, het geluid is (zeker voor deze prijsklasse) niet verkeerd. Specificaties van de gebruikte drivers kreeg ik zo snel niet gevonden, maar ik meen dat er 40mm neodymium drivers in zitten van 32Ohm, die vooral in het midden/hoog wat beter tot hun recht komen.

Zat destijds in een nette verpakking, maar deze kan ik helaas niet meer met jullie delen, deze heeft lang geleden al een enkeltje regionale verbrandingsoven gehad.

Ik heb voor julle nog een foto van de verpakking opgezocht en zag hierbij een grappig detail: dit is een Britz W670BT! Zelfde product, ander merk, wie-o-wie maakt het origineel? Het enige verschil is het logo :p

Accu en laden
De accu is zeker voor dit formaat boven verwachting, in een uurtje heb je de headset vol genoeg om er een goede werkdag tegenaan te kunnen (mits je het geluid niet vol open zet), wanneer je de headset uit heb staan blijft de accu echt weken lang zijn capaciteit aanhouden.

Volgens Edifier heb je 2 uur nodig om de accu volledig te laden, ik merk dat je op een 1A lader een volledig lege accu weer ruimschoots binnen een half uur bij kunt laden, dus ik gok dat deze een capaciteit heeft van 500 600mAh, deze zit waarschijnlijk onder de knoppen op de rechter schelp, je voelt het onbalans in gewicht, maar dit is niet hinderlijk; zelfs bij langdurig dragen gaat je nek niet vergroeien. Tijdens het laden van de accu kun je de W670BT gewoon blijven gebruiken, mits je kabel lang genoeg is.

Klein detail: het afdekdopje voor de micro-USB poort sluit nog steeds goed af en niet ingescheurd/uitgedroogd.
Bluetooth
Bluetooth: ja wat zullen we zeggen, geen tierelantijntjes, doet wat het moet doen. De ontvangst kan echt heel erg schommelen, gebruik je de headset op notebooks dan heb je natuurlijk aanzienlijk betere verbinding dan wanneer de W670BT is verbonden aan een iPhone 6 merk je dat zelfs een aantal pasjes in je broekzak wat signaal onderbreken, waardoor de audio stream een onderbreking heeft. In een open omgeving is de verbinding goed en kun je vaak wel 20 meter halen.

De chip voorziet de W670BT van Bluetooth 2.1, pairen werkt goed, tot nu toe vrijwel nooit last gehad van storing, incidenteel treed er een issue op waardoor de headset opnieuw gekoppeld moet worden, dit is mij tot nu toe 2x voor gekomen, dus niet echt noemenswaardig.
Uiterlijk algemeen
Op de linker schelp kun je de accu laden middels micro-USB kabel, deze zit wel een beetje verzonken in de oorschelp, waardoor je geen micro-USB kabel kunt gebruiken met een flinke mantel om de connector. De laadpoort kun je met een simpel rubberen dopje afdekken tegen stof, pluisjes en broodkruimels. Links hiervan heb je een ledje waarmee je kunt zien of de W670BT aan het laden is, rechts van de poort zit de on/off schakelaar, de opdruk hiervan is trouwens wel heel slecht te lezen, in het begin heb ik de headset vaak aan laten staan omdat de switch per ongeluk op de verkeerde stand stond :)

De rechter schelp bevat de microfoon, 3,5mm jack kabel en bel/media functies. Klein nadeel vind ik zelf dat als de accu bijna leeg is je op vol vermogen een reeks harde piepjes in je oren krijgt, de eerste keer schrik je je de pleuris. De bediening werkt zoals je 'm zou verwachten, knoppen zitten logisch, alleen zit er vrij weinig relif/vorm in de knoppen zelf, in het begin zul je dus regelmatig verkeerd drukken.
Microfoon
De microfoon is niet bijzonder. Doordat deze naast de jack-input zit en heel erg klein (eigenlijk miniscuul) is kan de microfoon slecht het geluid van je spraak waarnemen. Zit je in een wind/geruisloze omgeving is het allemaal prima te doen, maar wanneer je buiten staat schakel je eigenlijk het liefste weer over op de telefoon/laptop waarmee je de W67BT gebruikt. Werkt dus wel, maar laat nogal wat te wensen over. Van de ene kant ook vrij logisch, want de headset beschikt niet over active-noise-cancellation. Gebruik je de headset ook om primair mee te bellen, met name in openbare/rumoerige omgevingen, dan kun je beter een andere headset overwegen.
Draagcomfort
Over de drivers zitten eenvoudige foam kussentjes, met daarover geperforeerd vinyl. De oorschelpen blijven goed op zijn plaats zitten, in de winter werken ze ook nog een beetje isolerend tegen vrieskou, maar wanneer het echt warm is is het geen genot om de W670BT te dragen, omdat het vinyl totaal niet ademt. De beugel om de headset bij elkaar te houden is fijn en kan zoals gebruikelijk in een aantal stappen worden uitgeschoven.
Inklappen en meenemen
De Edifier W670BT heeft draaibare oorschelpen die naar binnen gevouwen kunnen worden. Ik vouw de headset dagelijks op en 'gooi deze gewoon' in mijn tas om er vervolgens een muis, 90W lader en mappen bovenop te gooien, los van enkele krasjes en vette vingers werkt alles nog helemaal zoals het hoort. Over de constructieve kwaliteit heb ik niets aan te merken, behalve dat ik (maar dat is persoonlijk) toch liever stoffen oorkussens had gehad wegens ventilatie.
Link naar de Edifier W670BT productpagina
Oordeel
De Edifier W670BT is al een tijdje op de markt en sinds een aantal prijsverlagingen nu voor gemiddeld een euro of 35 verkrijgbaar. Met deze headset krijg je veel bang-for-your-bucks, leuk geluid en het gemak van een draadloze headset die je met ieder device kunt koppelen, los van de vermelde iPhone heb ik de headset gebruikt op een HP Probook 470, Acer notebooks, Bluetooth 4.0 USB dongle op een desktop en verschillende Android smartphones, nooit heb ik problemen gehad met functies.

Het enige waar ik niet over te spreken ben is de microfoon, deze vind ik echt ondermaats, voor een volgend model in deze serie zou het fijn zijn als hier kritisch naar wordt gekeken.

Al met al: aanrader, zeker in deze prijsklasse waar je niet alles kunt verwachten, maar zoek je goede bel-kwaliteit en/of audio-kwaliteit, dan ben je beter uit met andere headsets in een hogere prijsklasse.
Afsluiting
Bronvermelding
Feedback
Wat vinden jullie van mijn eerste 'volwaardige' review? Dit is de eerste keer dat ik uitgebreid op een product in ga, (deze keer) nog niet met eigen foto's, dit gaat bij volgende reviews zeker wel gebeuren!

Heb jij ook een Edifier W670BT (Zwart)?