Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D) Review

TuLiPs 21 december 2005, 279 views

Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• De instelmogelijkheden (als pre select) zijn ruim voldoende en het scherm wordt geleverd met zowel een analoge als een digitale kabel.

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken of het zou een heeeeele lichte vorm van back light moeten zijn aan de bovenzijde van het scherm. Bij een compleet zwart scherm zie je dat heel vaag, bij normaal gebruik niet. Geen probleem dus net als de prijs, die was ook prettig ( 285)

Na 3 jaar tegen een Dell P991 te hebben aan gekeken is dit scherm een verademing. Een beeld, geen dode (sub)pixels, mooi en goed afgewerkt, behalve het afdek klepje achterop bij de kabelaansluitingen, dat viel er telkens af. Na de kabels met een tierap om de monitorvoet te hebben vast gezet blijft ook het klepje op zijn plaats. Gelukkig is bij dit scherm de inbouw van speakertjes achterwege gebleven want dat zijn vaak rampen waar je niks aan hebt. De besparing op het weglaten daarvan, net als van een usb-hub (die heb ik zat op mijn pc) komen nu ten goede aan de kwaliteit van de monitor an sich. Kortom, een puik scherm waar niks mis mee is. Ook de meer dan voldoende instel mogelijkheden zijn prettig, zeker de pre selecties die ja kan maken. Verder is het echt een snel scherm zonder enige vorm van ghosting.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)?

Klopt allemaal. Ik heb de 930BF gekocht en ben zeer tevreden met deze monitor. De 930BF is bijna indentiek aan de 730BF. Zat zelf nu ook 3 jaar tegen een Siemens LCD aan te kijken maar dit scherm is een topper. Bij de koop kon ik nog een dode pixel garantie erbij kopen voor 30 euro maar dat was gelukkig niet nodig.