Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ!Box 7581 Review

keesjand 10 februari 2018, 440 views Product geleend

AVM FRITZ!Box 7581

Dit is het officiele modem an xs4all. Er waren altijd al softwareproblemen maar die waren wel opgelost -dacht ik- toen xs4all dit modem ging aanbieden aan zijn klanten.

Pluspunten

• snelle wifi
  • Duidelijke interface
  • Veel tweaking mogelijk
  • Gastnetwerk instellen

Minpunten

• Dect werkt niet
  • Geen Dect service xs4all

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Ik hoopte dat snel de Mesh functies voor dit type uitgerold werden. In plaats arvan kreeg ik veel DECT problemen terug.
Qua internet/wifi prima modem, qua DECT echt een afrader. Xs4all heeft inmiddels eenzijdig de handen van de ingebouwde DECT afgetrokken zo lijkt het uit reacties van de servicedesk.

"Ik moet u alleen informeren dat wij het gebruik van de DECT functie van de FRITZ!Box zelf niet ondersteunen. Het gebruik van de DECT functie van de FRITZ!Box is wat dat betreft "op eigen risico"."

AVM komt maar niet over de brug met een software patch

Heb jij ook een AVM FRITZ!Box 7581?

Volledig mee eens. Ik heb deze review op LinkedIn gedeeld.
Inderdaad, ook ik kan uit ervaring spreken m.b.t. de DECT problemen. En ook ik ben erg teleurgesteld in de firmware ontwikkelaars van AVM.
Ik kan mij helemaal vinden in dit trieste oordeel. De 7581 biedt qua features heel veel, maar dat geldt helaas ook voor bugs. De meeste van die bugs zijn al heel lang bekend bij AVM, maar ze nemen gewoon niet de moeite om met een fix te komen. Mogelijk komt in de eerste helft van dit jaar een software update (iemand van AVM heeft dat desgevraagd eens op Twitter geroepen) . Maar de 7581 is specifiek voor de Nederlandse markt gemaakt en dat soort modellen zijn bij AVM altijd al stiefkindjes geweest qua ondersteuning. Eerst zien en dan geloven dus.
Net via https://twitter.com/AVM_NL/status/952853243260014592 gezien dat AVM nu verwacht at het Q2 '18 wordt voor er een update komt... voor Mash. Geen woord over de Dect problemen.

AVM: dat is dan 6! kwartalen te laat. 2 sterren is nog teveel voor deze router..
Als gebruiker van een 7581 herken ik de DECT-problemen en vind ik ook dat AVM de gebruikers onvoldoende tegemoet treedt. Ik vind het echter merkwaardig dat alle andere positieve punten niet leiden tot een betere score. Stel je nu voor dat je geen belang hecht aan DECT; je krijgt dan een geweldig apparaat dat ook geschikt is voor pair bonding.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8