Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs - Reviews

Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs Review

tweakbob 9 februari 2018, laatste update op 1 juli 2018, 563 views Product gekocht

Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs

Uitstekende telefoon, waar voor je geld

Pluspunten

• Goed beeldscherm
  • Snel
  • Vingerafdruk scanner
  • Camera
  • Formaat
  • Functies

Minpunten

• slechte tot zeer slechte antenne kwaliteit

Ik had hiervoor een Huawei P8 Lite. Dan is dit toestel een verademing. Helder beeld, uitstekende accuduur, goede bouw, goede camera en prima gebruiksmogelijkheden.
De Motorola camera app kreeg vrij snel een update, waardoor het door sommigen gesignaleerde minpunt van traagheid van de camera verholpen werd.

Al mijn gebruikelijke apps werken prima, Blue tooth, GPS eveneens zoals verwacht.
Ik gebruik hem als dual sim en ook dat werkt goed, o.a. qua ondersteuning voor keuze welke sim-kaart etc.

Top vind ik de vingerafdrukscanner die ik voor 2 vingertoppen heb geactiveerd.
(Duim en wijsvinger)
Een hoesje vond ik sowieso praktisch en dan maakt het niet uit dat de dubbele camera iets uitsteekt.

Er is de mogelijkheid energie te besparen; als je dat selecteert gaat de accu echt lang mee. Na 3 dagen had ik nog 27%. Had wel getelefoneerd en wat ge-whatsapped. Verder niet veel, maar ik vind dat toch wel goed.
Bij wat frequenter gebruik en zonder energiebesparing gaat hij makkelijk bijn a 2 dagen mee. De snellader pompt hem in ca. 1 uur en 30 minuten weer vol (vanaf 27%).

O ja, het geheugen. Bij instellingen, geheugen zie ik dat de hoeveelheid RAM geen 3Gb is en ook geen echte 4Gb, maar 3,6 Gb.
Maar als ik hem nu open, dan wordt maar 1,5 Gb van de 3,6 Gb gebruikt.
De 32 Gb opslag is lekker ruim.

Kortom, zeer tevreden.

Helaas, na 6 maanden gebruik toch een ernstig minpunt, wat met name aan het licht kwam tijdens een vakantie in Frankrijk. Het bereik (gewoon mobile bellen) is zeer slecht. Mijn echtgenote met een Samsung S6 kon gerust bellen en 4G contact hebben (KPN in Frankrijk) terwijl ik op beide sim-cards (KPN en Orange BE) totaal geen ontvangst had.

Heb jij ook een Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs?