Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GS63VR 7RD-Stealth-092NL Review

Kerem22 9 februari 2018, laatste update op 9 februari 2018, 228 views

MSI GS63VR 7RD-Stealth-092NL (Product gekocht)

"Game" laptop zo dun maar toch krachtig.

Pluspunten

• Best dun voor een game laptop
  • Prestaties zijn prima
  • Aansluitingen genoeg

Minpunten

• Aan uit knop had wel op een ander plek gemogen.
  • AC adapter/oplader mocht ook wel op een ander plek gemogen.
  • Upgrade van M.2 SSD en Geheugen

Heb precies zo een pracht van een laptop voor een mooi prijsje weten te bemachtigen. Onderhand heb ik hem nu al 1 maand en vind het een geweldig (game) laptop.

Hij is met z`n 7.7mm een best dun "game" laptop vind ik, en weegt ook rond de 1.8kg. Kwa prestaties is die ook geweldig vind ik. Tot nu toe heb ik alleen de spellen CS-Go en SW Battlefront II op z`n hoogst gespeeld waar bij ik geen enkel problemen ondervond. De I7 Skylake CPU was daarbij rond de 65-70graden.

Ook het FULL HD IPS scherm is geweldig vind ik. Beeld/Kleuren zien er super goed uit, uit alle hoeken.

Daarnaast wil ik er ook mee video bewerken en zal daar bij Adobe Premier Pro CC 2018 gebruiken, zal mijn ervaringen daarvan later dus eventueel toevoegen.

De aansluitingen op de GS63 zijn:

4 USB poorten waarvan er 3 poorten USB 3.0 is
Ethernet aansluiting
Card reader
Koptelefoon en mic aansluiting
USB-C (Thunderbolt 3)
HDMI aansluiting
Mini DP aansluiting

Heb tot nu toe wel 2 nadelen ondervonden bij de GS63, dit is ten eerste het aan/uit knop wat aan de zijkant van de laptop zit. Ik heb namelijk best vaak gehad dat als ik de GS63 even opzij wil schuiven en hem dus bij de zijkanten (voor) beet pak, ik per ongeluk dus op de aan/uit knop druk.

Tweede nadeel vind ik de posite van de aansluiting voor de AC adapter/oplader. Deze zit net voor de zij ventilatie waardoor dus de eigenlijk de kable van je AC adapter/oplader hem blokkeert en dus je kabel best heet kan worden als je dit niet in de gaten hebt.

*Schoot me net binnen, ik heb mijn GS63 DDR4 geheugen geupgrade naar 16GB maar was wel een klus, omdat je de laptop best aardig uit elkaar moet schroeven. Ook zit hier de M.2. SSD slot onder waardoor dus een SSD upgrade ook op het zelfde manier moet gebeuren. Er is wel een filmpje op YouTube over uitelkaar halen van een GS63VR variant en dit verschilt niet veel van de GS63 die ik heb dus i.c.m dat filmpje is het me gelukt zonder problemen. Maar wees wel voorzichtig er mee :)

Ik zal proberen dit review steeds aan te vullen, des te meer ik de GS63 gebruik dus eventueel komen er nog plus en min punten bij..

Heb jij ook een MSI GS63VR 7RD-Stealth-092NL?

Hallo,

Ik had 2 vraagjes. Hoe lang gaat de batterij mee als je het gebruikt voor office dingen en surfen op het internet met tabs open. En de volgende vraag was is de geheugen van de videokaart genoeg ? Want het is maar 2vram en de hp pavilion power 15 heeft bijv 1050 met 4gb en kost 1000 euro. Kunt u mij daar beetje mee helpen en antwoordt op deze vragen kunnen geven want ik ben ook van plan om deze laptop aan te schaffen.
ik moet je eerlijk bekennen dat ik hem tot nu toe niet alleen voor die dingen heb gebruikt. Maar ik gok wel dat die zo een 5/6 uur mee gaat voor die dingen alleen.

Voor mijn gebruik is de videokaart geheugen voldoende, ik speel af en toe spellen op ze hoogst (niet ultra) zonder problemen en video bewerking gaat ook goed voor mijn inziens. Weet niet welke model hp pavilion power 15 je bedoelt maar die heb ik ook gezien in mijn zoek tocht maar de aansluitingen zoals usb-c etc en vooral de dunheid heeft bij mij de doorslag gegeven om de GS63 te nemen. En uiteraard ook de prijs wat ik er voor heb betaalt :)

Hoop je een beetje geholpen te hebben.
Hallo,

Dank u wel voor u reactie ik sta nu op het punt om de laptop aan te schaffen. Had een laatste vraag hoe zijn de fans als je ze gebruikt voor normale dingen dus google en office ?
Wijzig
Hallo,

Voor normale gebruik zijn ze stil, pas bij gamen of iets waarbij de cpu/gpu belast wordt hoor je ze duidelijk.

Veel plezier er mee dan!