Natec Genesis RX22 Backlight Keyboard (Qwerty US) - Reviews

Specificaties Bedraad Qwerty met Scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Natec Genesis RX22 Backlight Keyboard (Qwerty US) Review

traibergen 8 februari 2018, 115 views Product gekocht

Natec Genesis RX22 Backlight Keyboard (Qwerty US)

Ik raad af dit toetsenbord te kopen. Het is een goedkoop toetsenbord met verlichting maar het probleem met de scroll lock toets en met niet meer goed werkende of losrakende toetsen in de loop van de tijd zorgen ervoor dat je niet heel lang plezier zal hebben van dit toetsenbord.

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Niet heel stevig
  • Probleem met schakelen verlichting

Ik had een nieuwe toetsenbord nodig dat niet al te duur was en verlichting had. Mijn oog viel daarom op dit toetsenbord. Maar of dat nou de beste keus was?
Verpakking
Het toetsenbord kwam in een mooie verpakking. Het product staat er duidelijk op. Na het openmaken viel direct op dat er alleen een toetsenbord in de verpakking zat en geen gekke driver CD-tjes. Dit is zeker een pluspunt. Het toetsenbord zit in wat plastic maar is verder niet heel stevig verpakt.
Uiterlijk
Het toetsenbord heeft een bijzonder uiterlijk. Zoals op de doos vermeld staat kan het licht van kleur veranderen met de combinatie CTRL - Scroll Lock. Helaas verandert het licht al bij het indrukken van alleen de Scroll Lock toets. Dit kan problemen geven bij programma die de Scroll Lock toets gebruiken. Verder is het licht onregelmatig verdeeld. Sommige toetsen lichten feller op dan andere toetsen.
Ondersteuning
Het toetsenbord is plug and play. Als je de usb kabel in je computer stopt begint ook de verlichting te werken. Omdat je de verlichting via het toetsenbord zelf bestuurd heb je ook geen aanvullende software nodig.
Bouwkwaliteit
Het toetsenbord is niet heel stevig. Bij mij zijn na een half jaar de delete en pijltje omhoog toetsen losgeraakt. Op internet zijn meer klachten te vinden over niet meer goed werkende of losrakende toetsen te vinden. Dit lijkt dus een algemeen probleem.
Ik raad af dit toetsenbord te kopen. Het is dan wel een goedkoop toetsenbord met verlichting maar het probleem met de scroll lock toets en met niet meer goed werkende of losrakende toetsen in de loop van de tijd zorgen ervoor dat je niet heel lang plezier zal hebben van dit toetsenbord. Daarom krijgt dit toetsenbord van mij dan ook maar 3 van de 5 sterren.

Heb jij ook een Natec Genesis RX22 Backlight Keyboard (Qwerty US)?