Seagate Desktop HDD, 4TB - Reviews

Seagate Desktop HDD, 4TB Review

ShittyOldMan 8 februari 2018, 337 views Product gekocht

Seagate Desktop HDD, 4TB

Van de circa 100 disks hier zijn er zo'n 30 van Seagate. En van die 30 zijn er 29 dood of stervende. De rest pruttelt vrolijk door. Trek uw conclusies.

Pluspunten

• Goede werkverschaffing als je wat systemen onderhoudt

Minpunten

• Extreem lage betrouwbaarheid voor de hele DM reeks.

Ik heb (had) zo'n 30 Seagate disks in gebruik. Een aantal van de oudere 7200.12 reeks (1 en 1,5 TB) maar veruit de meeste van de Desktop HDD reeks (1TB, 2TB, 3TB en 4 TB).

Inmiddels na een paar jaar zijn ALLE 1TB, 1,5TB, 2TB, disks kapot gegaan. Van de 3TB is meer dan de helft kapot en de rest is stervende (paar miljoen leesfouten, ik zal ze preventief moeten vervangen).

Alle 4TB disks draaien nog maar zitten ook al op enkele honderdduizend lees fouten (smart info) en zullen dus hetzelfde lot begaan als de voorgangers en binnen een jaar ook kapot zijn.

Dit alles in een stabiele airco gekoelde ruimte. De HGST en WD disks in dezelfde behuizingen draaien ondertussen vrolijk door met 0,0 errors.

Voor mij geen Seagate meer.

Heb jij ook een Seagate Desktop HDD, 4TB?

Meer advertenties