Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 1ms - Bekijk alle specificaties

Samsung C27FG70FQU Zwart Review

DiviNe187 8 februari 2018, 89 views

Samsung C27FG70FQU Zwart (Product gekocht)

Prima monitor. Iets wat prijzig maar is het waard. Kleuren zijn zeer netjes en het contrast is super. De standaard met hoek is iets waar je tafel op voorbereid moet zijn, dat wel. Enigste nadeel is het probleempje met de 144hz, lees verder hoe je dit kan verhelpen.

Pluspunten

• Uitstekende kleuren
  • Contrast is heel erg netjes
  • Licht aan de onderkant, per game in te stellen.

Minpunten

• Hoek van de standaard (arm) zal niet voor iedereen handig zijn.
  • 144Hz kan wat problemen opleveren (soort van artifacts) als je de omweg om dit te verhelpen niet weet.

Eigenlijk is alles al gezegd over de monitor. De kleuren zijn fantastisch en het contrast is ook super. Zwart is echt zwart, kleur is echt kleur! (duh!)

Er is geen bleeding langs de randen en het feit dat het scherm curved is geeft het geheel wat extra intensiteit. Het blauwe licht onder het scherm is een leuk extraatje, alleen vergt dit wel wat moeite om bij bepaalde spellen te laten werken, ik wist niet eens dat het er op zat dus ik ga hier verder ook niet om huilen dat dit niet overal mee werkt!

Om terug te komen op het verhaal over de 144Hz probleempjes:

Ik merkte bij een bepaald aantal spellen en sommige bepaalde websites dat het scherm "lijnen", die leken op een soort artifact achtig iets, begon te vertonen. Dit gebeurde alleen bij 144Hz.

Blijkbaar was dit al een bekender probleem bij sommige Samsung monitoren en is er niet veel over te vinden qua oplossing.

Bij mij was het bij spellen zoals WoW of Wot, dat je helemaal bovenaan in het scherm een soort artifact achtige lijn had die van links naar rechts liep. Sommige spellen hadden het maar minimaal in de rechterbovenhoek en dan waren het vaak wat meerdere lijntjes onder elkaar.

Hoe los ik dit op?
Voor diegene die dit scherm ook aangeschaft hebben, er is een manier om dit makkelijk te omzeilen en toch je 144Hz te gebruiken.

De truc is dus om een aangepaste resolutie aan te maken in plaats van je monitor in het menu van het scherm aan te passen naar 144Hz. Je zet het scherm in het menu van de monitor op 120, en wissel dan van resolutie in windows naar je zelfgemaakte 144Hz resolutie en behold, geen lijntjes en geen artifacts. Als je in het menu onder "information" kijkt zal je zien dat je monitor wel degelijk gewoon op 144Hz draait, terwijl bovenin je scherm nog steeds 120Hz modus word gebruikt!

Heb jij ook een Samsung C27FG70FQU Zwart?