Philips Hue Lamp Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 1.0) Review

antonnob 6 februari 2018, laatste update op 6 februari 2018, 272 views Product gekocht

Philips Hue Lamp Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 1.0)

Veel meer dan een gadget Compleet systeem Fantastische sfeerverlichting Eenvoudige installatie Plug and Play Bijdrage aan beveiliging van je huis Elke lamp een ander programma en kleurinstelling Uitbreiding tot 50 lampen Keuze uit E27 (=grote fitting) en GU (=bajonetaansluiting) Verbruik zeer weinig voor 800 lumen (=lichtsterkte)

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooi ontwerp
  • Plug and Play
  • Laag in energie
  • Bevorderd beveiliging van je huis door programma's uit- en thuis

Minpunten

Kwaliteit Score: 5
Kost wel wat maar dan heb je ook iets moois, sfeerverlichting, een nachtprogramma en een voor "weg van huis". Ook leuk is de inschakeling als je je huis benaderd, dit werkt op de gps van je smartphone. Je komt de straat inrijden en de kantoorverlichting of woonkamer gaat aan.
Als bijdrage aan de beveiling van je huis, kun je een aantal lampen in willekeurige volgorde 'snachts laten branden.
Er zijn meerdere kleur-scenes per verblijf in te stellen.
Kortom zeer zeer veel mogelijkheden en allemaal doormiddel van je mobiele telefoon.
Er wordt ook 'n eenvoudiger afstandsbediening meegeleverd.
Ik heb er meteen een warmwitte lamp bijgekocht die zichzelf meteen installeerde en mee doet in de aansturing van de smartphone.
Inmiddels heb ik van Philips al twee maal een software update ontvangen via de smartphone en die installeert vanzelf naar de bridge.
Daarom kan ik de ondersteuning van Philips ook een waardering geven. die is gewoon perfect.
Ondertussen heb ik ook een Hue White lamp gekocht (voor de badkamer) die als vanzelf door de Bridge gevonden werd en in het programma werd opgenomen.
Ik wil nog even een feature benoemen dat nog niet is aangesproken en toch belangrijk.
Het veiligheidsaspect.
Wij worden ouder, het is prettig dat er door het hele huis lampen kunnen branden die nauwelijks energie verbruiken omdat ze dimbaar zijn (<10W) en zelfs een [Nachtlampje]-programmastand hebben. Philips behandelt dit facet niet maar het zou voor de ouderen een veiligheidsoplossing zijn voor zowel inbraakpreventie als nachtzicht.

Heb jij ook een Philips Hue Lamp Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 1.0)?