HP StorageWorks X510 DataVault (Q2050A) 1TB Review

theeck 23 februari 2010, 3.031 views

HP StorageWorks X510 DataVault (Q2050A) 1TB

Pluspunten

• Disken zijn hot swapable en schroefloos te installeren.

Minpunten

• Ik heb (nog) geen minpunten gevonden.

Features Score: 5
Ik heb lang gezocht naar deze HP X510 Datavault. Heb al jaren ervaring met Windows Home Server (WHS) Dus dat was geen nieuws voor mij. Deze WHS heeft extra feature die out of the box back-up met een Apple MAC en timemachine mogelijk maken. Heel handig als je Mac's hebt. Prijs/performance verhouding is dit de goedkoopste 4-disk NAS die je kan krijgen inclusief 1 disk. Gemiddeld meer dan 50MB/sec en bursts naar de 85MB. Voor degene die de site niet kent: www.smallnetbuilder.com staat vol met diverse performance overzichten.

Tips:
Let op bij bestellen dat je type Q2050A#UUW koopt. De Q2050A#ABF is de franstalige, prima als je goed bent in je frans. maar de UUW is engelstalig en vaak wat makkelijker voor de meeste tweakers.

Een shop die niet in de list staat (en ik kan ff niet vinden hoe je een shop erbij frutselt) is www.misco.nl.
Deze heeft het UUW model ruimshoots op voorraad voor 550,-- incl bezorgen. (dd 23/2/2010).
Misco

Heb jij ook een HP StorageWorks X510 DataVault (Q2050A) 1TB?

Nette review. Ook nog zeer informatief voor wanneer ik weer verder ga zoeken :)
Graag iets meer info, het is een server, dus bijvoorbeeld hoeveel energie hij verbruikt enz.