Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 6" • 2880x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG V30 (4GB ram) Blauw Review

R.Mats 4 februari 2018, 359 views Product gekocht

LG V30 (4GB ram) Blauw

LG heeft het door wat de markt wil en heeft bijna elke trent van 2017 in hun flagship telefoon gedouwd.

Pluspunten

• Hifi Dac
  • Camera is fantastisch
  • Bouwkwaliteit
  • USB-C + draadloos laden
  • 1440P OLED display
  • vingerafdruk scanner werkt snel
  • Bij geleverede Oortjes van B&O
  • Bezelless display zonder dat het display de hoek omgaat en dus geen phatom touches krijgt

Minpunten

• Camera auto software is matig
  • vingerafdruk magneet
  • LG's launcher ben ik niet zo'n fan van

Ik heb vaker gelezen over de oled display van LG die blauw zou kleuren vanaf een bepaald punt wat waar is, maar erg overdreven is. Het begint blauw te tinten van zo'n 80 graden maar zelf op 90 graden valt het reuzen mee, en vrij wel niet op met normaal gebruik.

De camera is voorzien van 2 lenzen beide van glas in plaats van plastic wat de meeste fabrikanten doen 1 normale lens (geloof 18mp) en 1 wide angle lens (13mp). Door deze te onderscheiden via hardware in plaats van software is het resultaat ook een stuk knapper. Met de manual-modus kan je dus prachtige kliekjes maken, helaas kan dat niet gezegd worden van de auto-modus die geen competitie geeft tegen de flagships van Google, Samsung en Apple.

Daarnaast is de standaard launcher ook niet bepaalt compliment waardig, alhoewel deze erg modulair is aangezien je zelfs de layout van je home, back en tab buttons kan verplaatsen. Ik ben zelf voor de google now launcher gegaan omdat deze toch wat beter in smaak valt.
Ik hoop dat er binnekort wel nog een uitrol komt met android Oreo.

Veder is het eigenlijk de peak van 2017's smartphones en verdient een plaats naast de andere "grote 3". Er is geen feature die ik mis en raad ik zeker aan... Nadat de prijs iets is gedaald ;) maar ik vind het geen min punt waardig omdat je bij de concurrentie bij launch, ook de hoofdprijs moest betalen.

Heb jij ook een LG V30 (4GB ram) Blauw?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8