Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 579 (Grijs) Review

NoThankYou 3 februari 2018, 178 views Product gekocht

Sennheiser HD 579 (Grijs)

Prima aankoop voor 100, maar ik zou er niet meer aan besteden.

Pluspunten

• Voelt lekker op de oren en is daarom comfortabel
  • Best goed geluid, klinkt niet alsof het dicht op je oren zit
  • Mooi ding en het komt in een fraaie verpakking
  • Open-ear is thuis erg fijn zodat je de telefoon of deurbel nog kan horen

Minpunten

• De hoofdband is iets minder comfortabel
  • Gezien het prijsverschil met de HD201 had ik wel iets beter verwacht
  • Open-ear zal niet fijn werken in het openbaar

Met korting kon ik deze aanschaffen en importeren uit Engeland voor zo'n 100 euro. Ik ben er tevreden mee en het is een redelijke upgrade vergeleken met de Senheiser HD 201 koptelefoons. Als ik meer dan 100 euro had betaald, was ik toch wel teleurgesteld geweest.

Heb jij ook een Sennheiser HD 579 (Grijs)?

Erg beknopt dit.

Wat vond je niet mooi aan het geluid? Wat had je verwacht.
Hoe is het geluid wel.
Allemaal vragen die nogal belangrijk zijn voor het schrijven van een review over een koptelefoon.

Waar sluit je hem op aan?
Een beknopte recensie is ook waar ik voor ging. Ik wilde helemaal niet veel tijd besteden aan de recensie.

Soms klinkt het geluid een beetje plat, vooral bij gepraat in sommige series/films. Ik weet niet zeker of het aan de koptelefoon ligt, of aan slechte opnames die meer opvallen doordat ik nu beter geluid heb. Ik heb vrij weinig verstand van koptelefoons/geluid, dus daarom heb ik ook weinig te zeggen.

Ik gebruik de koptelefoon enkel voor mijn desktop PC.
Ah vandaar. Wellicht heb je dan de verkeerde koptelefoon gekocht voor de wensen die je hebt.

Ik ken dit model niet, maar deze serie sennheiser poogt wel een neutraal geluidsbeeld te produceren. Als je dan van een koptelefoon met veel meer bass af komt dan kan dat flink tegenvallen.
Ik ken de hd201, deze is idd warm, heeft zeer weinig hoge tonen.
Maar dit moet een ontzettende upgrade zijn puur qua detail, ruimte, controle en natuurlijkheid.

Ben je net zo ontevreden met bijvoorbeeld een goede opname van Dire Straits? Bij voorkeur geen youtube.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8