Samsung UE40MU6100 Zwart - Reviews

Specificaties 40" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40MU6100 Zwart Review

crazydutchboi 1 februari 2018, 873 views Product gekocht

Samsung UE40MU6100 Zwart

Goede & betaalbare TV, maar met te veel minpunten

Pluspunten

• Smart apps
  • Beeld
  • Afstandbediening

Minpunten

• Géén 3.5mm audio uitgang
  • Steeds opnieuw connecten met bluetooth
  • HDMI ARC niet aan de gang te krijgen

TV gekocht bij Mediamarkt en werkt op zich prima met fijn beeld. Tizen werkt gelikt met alle apps en de nieuwe super-simpele afstandsbediening is ook prettig. Maar er is één groot minpunt: Er zit geen 3.5mm uitgang op voor audio.

Op zich niet een echt groot drama als je een soundbar hebt, ware het niet dat de andere audio-uit opties stuk voor stuk geen volwaardig alternatief zijn. De bluetooth verliest verbinding als je de tv uitzet (dus steeds weer in het menu duiken om te connecten - dat weiger ik), de HDMI ARC werkt gewoonweg niet, en als je het via optische uitgang probeert kun je het volume niet regelen met de afstandbediening.

Al met al heb ik nu dus een prachtige TV...met matig geluid via de interne speakers. Verre van ideaal. (Mediamarkt weigerde overigens om de TV vanwege bovenstaand terug te nemen binnen de retoutermijn omdat de TV niet stuk was en wel "gebruikt"...tsja)

Heb jij ook een Samsung UE40MU6100 Zwart?

Hm vreemd dat de MM je TV niet terug wilt nemen binnen de retour termijn.
Ik had een LG gehaald tijdens black friday waarvan ik totaal niet te spreken was over het beeld kwaliteit (edge-lit, nooit meer voor mij! Eenmaal direct-led gewend en je wilt al niet meer minder dan direct-led of oled). Ik had hem via de website besteld en mocht hem zelfs in de winkel terugbrengen (met als klacht: niet tevreden over het beeld kwaliteit). Enige nadeel wat ik had was dat ik 2-5 werkdagen op mijn geld moest wachten, maar goed dat heb ik wel keurig gekregen op de 5e werkdag.

Wel heb ik met meerdere ''klantenservices'' gebeld, meerdere filialen eraan gehad en iedereen zei dat ik direct mijn geld via pin-retour zou krijgen OF direct een nieuwe tv mocht uitzoeken ( + eventueel bijbetalen doordat ik over wilde stappen naar oled), dat bleek in de praktijk anders te zijn.
Ik denk dat dat komt omdat ik 'm gewoon in de winkel heb gekocht en dan heb je niet automatisch recht op de afkoel-periode van 2 weken die je met on-line aankopen wel hebt. Gebruikt = gebruikt en dan nemen ze 'm alleen op coulance terug als je bereid bent een "boete" te betalen omdat hij niet meer als nieuw verkocht kan worden. De mevrouw van de klantenservice vertelde me zelfs dat ze kunnen checken hoe lang de tv heeft aangestaan en alles meer dan 30 minuten wordt gezien als "niet meer nieuw".