APC Back-UPS BE325GR Review

Korvaag 1 februari 2018, 75 views

APC Back-UPS BE325GR (Product gekocht)

Goedkope UPS met voldoende capaciteit voor randapparatuur. Manier van montage accu echter matig. Levensduur accu's ook matig. Niet zoals je van APC mag verwachten.

Pluspunten

• Formaat
  • Stekkeraansluitingen
  • Bekend merk
  • Betaalbaar
  • Garantieafhandeling

Minpunten

• Design accubay
  • Levensduur accu's

Capaciteit Score: 3
Op papier een leuke UPS voor weinig geld. Gekocht voor m'n (mini) server (12 watt idle en 40 watt load) en nog wat overige kleine apparatuur. Ik heb al twaalf jaar een andere APC waar ik tevreden over ben dus dit was een logische extra aanschaf voor mijn randapparatuur.

De ervaring met deze APC kan ik echter matig noemen:

De accu zit er dusdanig los in dat je bierviltjes tussen de behuizing en de accu moet doen om te zorgen dat de accu blijft zitten. Als je dat niet doet heb je het risico dat het schuifklepje waaronder de accu zit losgaat en de accu zijn contact verliest wat leidt tot het falen van de stroomvoorziening. Niet echt handig voor een apparaat dat de stroomvoorziening juist moet garanderen.

Verder:
Na anderhalf jaar was de eerste accu defect. Ik heb daarop van APC onder garantie een nieuwe gekregen (origineel). Deze accu is zojuist na 10 maanden ook kapot gegaan.

Ik geef de UPS toch een voldoende omdat hij in principe doet wat hij moet doen. Het vereist alleen wat gedoe (de bierviltjes). De tijd dat de UPS gewerkt heeft (ongeveer 2,5 jaar) heeft ie gedaan wat ie moest doen. Stroomstoringen vangt ie goed op.

Deze UPS gaat helaas nu de ton in omdat ik niet voor 30 euro een nieuwe originele accu ga kopen terwijl een nieuwe UPS 65 is. Ik ga nu een BlueWalker proberen in de hoop dat die accu's het langer uithouden.

Heb jij ook een APC Back-UPS BE325GR?