Specificaties 5,3" • 2560x1440 (Quad HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 8 (4GB ram) Grijs Review

Erikz.nl 1 februari 2018, 167 views

Nokia 8 (4GB ram) Grijs (Product gekocht)

Prima toestel met goede batterijduur en goede prestaties tegen een schappelijke prijs. Altijd up-to-date met stock Android updates.

Pluspunten

• Scherm kraakhelder
  • Erg goede accuduur
  • Processorsnelheid
  • Fingerprint scanner werkt zonder haperen
  • Maandelijkse OS updates
  • Stock android
  • Prijs / kwaliteit / prestaties

Minpunten

• Speaker van mindere kwaliteit
  • Toestel erg glad, weinig grip zonder case

Deze telefoon gekocht omdat ik graag weer stock Android wilde na mijn Nexus 5 (die ik 4,5 jaar in leven heb kunnen houden). Naast de Nokia 8 waren in principe de Pixel (2) en Motorola toestellen dan een goede optie.

Qua prijs/kwaliteit kwam ik vervolgens uit op de Nokia 8 en de Z2 van Motorola. Ik ben uiteindelijk voor de Nokia 8 gegaan vanwege de ervaringen en reviews van anderen.

Er wordt veel geklaagd over de dual camera opstelling op dit toestel in combinatie met de HMD camera app, maar ik heb hier zelf geen last van.

Wat betreft updates: toestel werd geleverd met Nougat, kon direct upgraden naar Oreo. Daarnaast kwamen er nog meteen wat maandelijkse updates achteraan. Het lijkt erop dat HMD zich aan de beloftes van snelle maandelijkse updates houdt. Dit is voor mij zeer positief.

Het scherm is goed in contrast, helderheid en in kleurtemperatuur. De accu gaat erg lang mee; wanneer ik de hele dag bezig ben met het ding is de accu nog 50% vol wanneer ik ga slapen. Bij mij houdt intensief gebruik in: veel bellen, appen, facebook, instagram, spotify en surfen.

De speaker had beter gekund (schel bij hogere volumes) en het toestel is ook nogal glad. Een ruwe case is niet alleen een must vanwege bescherming, maar ook vanwege grip op het toestel.

Al met al zeker erg tevreden, toestel is erg goed wanneer je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding tegenover een Pixel (2) bijvoorbeeld.

Heb jij ook een Nokia 8 (4GB ram) Grijs?