Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs - Reviews

Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs Review

ncc1701jr 29 januari 2018, 427 views Product gekocht

Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs

Erg stevige telefoon, de aluminium body is erg fijn, maar maakt de telefoon wel glad en soms moeilijk vast te houden. Stock android zorgt voor snelle updates en loopt heel soepel op de hardware.

Pluspunten

• hoge kwaliteit body
  • stock android
  • vingerafdruksensor
  • camera

Minpunten

• gladde body

Deze telefoon heeft een volle featureset voor een in de budget tot midrange telefoons.

De zo-goed-als stock android is geweldig, na jaren gebruikt gemaakt te hebben van huawei's eigen android variant. Het werkt heel intuitief, en de keuze om de app-drawer te veranderen is voor mijn geen slechte keuze. alle apps zijn nog steeds makkelijk te bereiken. Ook komt er een update naar android 8 in de komende maanden.

Het scherm is een 5,5" 1920X1080 lcd display. het scherm is erg lichtsterk, overdag geen problemen ook niet in de volle zon. 's avonds word je nog wel eens verblind, aangezien de automatische helderheid nog te wensen overlaat. hopelijk een puntje dat in de update wordt verbeterd.
contrast is ook prima, tijdens een wat donkere film geen probleem om dingen van elkaar te onderscheiden.

de camera zijn een dubbele 13mp aan de achterkant en een 8mp aan de voorkant. beiden hebben een flitser, die je als je dit niet weet goed verblind. De bijgevoede camera app is goed maar er is niet veel in te stellen. het is aan te bevelen om een andere app uit de store te halen mocht je alles willen in stellen voor je foto's en filmpjes. dat gezengende te hebben heeft de app voor fotos wel een professional mode, waarin je nog leuk kan spelen. maar dit heeft nog niet de functionaliteit die ik in een camera app wil hebben.
De camera steek op de achterkant redelijk wat uit, iets wat mij nog een beedje afschrikte voor ik heb gekocht had. maar tijdens gebruik merk je hier niks van.

Voor deze prijs is zelfs nu een vingerafdruksensor inbegrepen. Deze is goed vindbaar ,ook zonder te kijken, en is heel erg snel. Meestal is de telefoon al open voordat ik erop heb kunnen kijken.
Gezichtsherkenning is niet inbegrepen, maar is verder geen gemis. Ik heb gemerkt dat de vingerafdruk sneller en makkelijker werkt. zodat je je ook even snel op je telefoon kan kijken en niet je telefoon voor je gezicht moeten houden om iets te kunnen doen.

De geluidservaring is prima. had graag stereo speakers gehad, maar helaas. voor film en muziek zal ik dan ook uitwijken naar orrtjes. kwaliteit geluid is goed. ook hierbij is er een app waar je wel iets kunt instellen, maar net als de camera app is dit ook maar half werk. Voor de equalizer zijn alleen maar presets te kiezen. Ik heb geprobeerd om een equalizer app uit de store te halen maar deze werken niet. uiteindelijk werkend gekregen door meerdere restarts en de orginele app uit te schakelen.

Er is helaas geen kompas inbegrepen. Je zult dus een aantal meter moeten lopen voor een acurate richtingspeiling. De gps is verder heel snel met locatie berekening.

Over het algemeen heel teverden met deze telefoon, de pultjes die ik had zijn redelijk makelijk te verhelpen en niet iedereen zal over die punten vallen.

Heb jij ook een Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs?