Marantz PM6006 zilver

Specificaties 2.0-kanaals met 45W versterker - Bekijk alle specificaties

Marantz PM6006 zilver Review

pimxcNewbie 28 januari 2018, 2.612 views Product gekocht

Marantz PM6006 zilver

Geweldige versterker!

Pluspunten

• Geluid
  • Aansluit mogelijkheden
  • Ontwerp

Minpunten

• Geen wifi of bluetooth

Geluidskwaliteit Score: 5
We hebben deze versterker gekocht ter vervanging van onze 20 jaar oude Harman Kardon. Bij ons stuurt hij twee vloerstaande Wharfedale luidsprekers aan. We luisteren graag muziek via een chromecast audio, die staat op de nieuwe versterker aangesloten via de optische ingang. Wat een verschil met de oude versterker! Detail en diepte zijn weer aanwezig en vooral bij het luisteren op extreme kwaliteit op Spotify komt de muziek je kamer binnen alsof de band hier staat te spelen. Handig dat deze versterker twee optische ingangen heeft, zo kunnen we de decoder ook via de ingebouwde DAC afspelen. En ook vinyl kun je aansluiten op de phono ingang. Voor de aanschaf veel versterkers geluisterd maar deze sprong er echt uit. Heel blij met deze aanschaf!

Heb jij ook een Marantz PM6006 zilver?

Vraag & Aanbod

Dank voor je review! Je kan de geluidskwaliteit mogelijk nog wat opkrikken door je Chromecast audio optisch aan te slopen via een mini-toslink naar toslink kabel. Dan gebruik je de DAC van de Marantz in plaats van die van de Chromecast audio. Zie https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl voor een afbeelding.

Google verkoopt een officiële kabel in het geel maar je kan natuurlijk ook een reguliere toslink - toslink kabel bij AliExpress halen plus een opzetstukje toslink - mini-toslink. Dat zal samen niet meer dan een paar dollar kosten.

Overigens is de DAC van de CC Audio ook niet verkeerd hoor, toch merkte ik wel verschil toen ik de mijne optisch aansloot. Het geluid werd er wat verfijnder van.

[Reactie gewijzigd door musicfreak op 29 januari 2018 15:20]

We hebben idd de chromecast aan de optische aansluiting hangen. Klinkt idd nog beter. De kabel hebben we gepikt van de headset die voor de play station wordt gebruikt. Ik zal nog een nieuw kabeltje bestellen via Amazon.
Verder overweeg ik nog de speakers bi-wired aan te sluiten. Ben benieuwd hoe dat klinkt.
Ah kijk eens aan, leuk toch dit experimenteren.
Met Bi-wiring heb ik geen ervaring. Kwam nog wel dit artikel tegen op de site van Alpha audio. Wel een leuke site om in de gaten te houden. Soms is het me wat te high end allemaal maar gelukkig komt er ook wel wat goedkoper spul langs.
Bi-wired of bi-amp?
Bedankt! Ik laat een reactie achter als ik het geprobeerd heb! :P