Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio) - Reviews

Specificaties MP3 speler met 4,883GB opslag - Bekijk alle specificaties

Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio) Review

Foxdegekste 18 december 2005, 549 views

Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• Mooi design
  • Vrij goedkoop
  • Klein
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• NIet als verwisselbare schijf te gebruiken
  • Jacksocket gaat elke twee maanden kapot.

Geluidskwaliteit Score: 4
De Zen Micro is in principe een erg leuke MP3 speler. Of je hem mooi vindt of niet is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vindt persoonlijk de zwart-wit versie in combinatie met de blauwe backlight erg mooi.

Het apparaatje wordt compleet geleverd in een mooie doos. De oordopjes die erbij zitten zijn niet van extreem goede kwaliteit, maar zeker niet slecht. Zelf heb ik er sennheiser MX450 dopjes bij gebruikt. Ook krijg je een zwart zakje bij ter bescherming, en een beltclip om je micro overal mee naartoe te sjouwen.

Het appraatje is voor zijn grootte ietwat aan de zware kant, wat waarschijnlijk voor rekening van de accu komt. De accu haalt trouwens meestal een uurtje of acht, afhankelijk van het gebruik.

De musicsource software werkt goed, maar het is jammer dat je de speler neit gewoon als harddisk kunt mounten zoals bij de meeste andere spelers wel kan.

Het grootste nadeel van de micro is dat de jack-socket waar de oordopjes in gaan enorm gevoelig is. Inmiddels ben ik al aan mijn vierde mirco. Om de twee maanden gaat hij kapot. Het begint altijd met een klein verschil in geluid en daarna werkt hij helemala niet meer. Dit is zeer zeker een designfout, meerdere mensen waarmee ik gesproken heb hebben hetzelfde probleem. Ik heb nu wel twee gratis afstandbedieningen gekregen, maar als de garantie straks verlopen is heb ik mooi een probleem.

Heb jij ook een Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)?