Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) - Reviews

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin) Review

sndrr 23 januari 2018, 119 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van de review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.

Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)

Een prachtige smartwatch met de looks van een traditioneel horloge. In combinatie met een Android telefoon werkt het feilloos.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Knoppen aan de zijkant werken goed
  • OLED
  • Batterijduur van 1 dag

Minpunten

• Laadt niet zo snel op
  • Batterijduur van 1 dag

Design
Wanneer je van horloges houdt en graag de overstap wil maken naar een smartwatch loop je al snel tegen smartwatches aan die niet op een normaal horloge lijken. Dat is voor veel mensen een minpunt geweest om de overstap te maken. Met de Fossil is dat niet meer nodig. Dit is een prachtige smartwatch wat niet onder doet voor het uiterlijk van een normaal horloge.

Installatie
Het koppelen met mijn (Android) telefoon was een fluitje van een cent. Na het installeren van de Android Wear app is het horloge vrijwel direct te gebruiken.

Bouwkwaliteit
In de 3 weken dat ik hem nu om de pols heb zitten, zit er nog geen kras op. Goede kwaliteit en voelt zeker niet goedkoop aan.

Scherm
Mooi OLED scherm met goeie resolutie. Ik vind hem zelf al snel te fel, maar dit is aan te passen in de instellingen. Het always-on-screen is een groot pluspunt.

Functionaliteit
De reden waardoor ik altijd heb gewacht met de aanschaf van een smartwatch is het gebrek aan functionaliteit voor mij. Na een tijd met de Fossil te hebben gespeeld ben ik nog steeds niet achter het grote voordeel van een smartwatch. Het apparaat zelf werkt goed. De werkzaamheid van de knoppen en het scherm zijn goed uitgedacht. Maar ik gebruik het horloge toch minder intensief als dat ik vantevoren had gehoopt.

Accuduur
Ik haal het einde van de dag met zo’n 20% batterij over. Dat is naar mijn mening prima. ’s Nachts aan de (magnetische) lader en je kunt de volgende dag er weer tegenaan. Het viel mij overigens op dat het opladen niet bijster snel gaat.

Het is een prachtig apparaat met de looks van een ‘normaal’ horloge. Het werkt goed en de knoppen werken goed in de praktijk. Het horloge houdt het een hele dag vol, wat prima is voor dagelijks gebruik. Helaas ben ik nog niet helemaal overtuigd van het voordeel van een smartwatch. Dit ligt echter niet aan de Fossil. Dat is een geslaagd product met een fantastisch uiterlijk.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4004 Blauw (Bruin)?